سرویس سینمایی هنرآنلاین: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یکشنبه شب 22 بهمن ماه با معرفی برگزیدگان خود در برج میلاد خاتمه یافت.

در جشنواره امسال 22 فیلم داستانی، چهار فیلم کوتاه، یک فیلم انیمیشن و دو فیلم مستند با هم به رقابت پرداختند که از این میان فیلم‌های "تنگه ابوقریب" به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان با دریافت شش جایزه، در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، چهره پردازی، صدابرداری و جلوه‌های ویژه میدانی در صدر جدول برگزیدگان قرار گرفت.

 در ادامه فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید سعدی با چهار جایزه در بخش‌های بهترین فیلمنامه، صداگذاری، بهترین فیلم هنر و تجربه و همچنین بهترین فیلم از نگاه مردم توانست در رتبه بعدی دریافت جوایز قرار گیرد.

فیلم "عرق سرد" به کارگردانی سهیل بیرقی نیز در سه بخش تدوین، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد.

فیلم "به وقت شام" اخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا نیز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سه سیمرغ صداگذاری، موسیقی و کارگردانی شد.

"سرو زیر آب" به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر دیگر فیلمی بود که در دو بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه توانست سیمرغ بلورین را از آن خود کند. همچنین فیلم "چهارراه استانبول" به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی نیز در دو بخش جلوه‌های بصری و بهترین بازیگر نقش مکمل زن موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد.

اما در ادامه فیلم "دارکوب" ساخته بهروز شعیبی نیز همچون دو فیلم قبلی، دو سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

فیلم‌های "بمب، یک عاشقانه" پیمان معادی،"کامیون" کامبوزیا پرتوی،"خجالت نکش" رضا مقصودی و "حیوان" برادران ارک نیز هر کدام موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شدند. 

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه زاده 22 بهمن ماه در برج میلاد خاتمه یافت.