سرویس سینمایی هنرآنلاین: آخرین روز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت با اکران فیلم "کار کثیف" ساخته خسرو معصومی و مستند "زنانی با گوشواره‌های باروتی" رضا فرهمند همراه بود.

خسرو معصومی در آخرین ساخته سینمایی خود به سراغ موضوع کار و مهاجرت رفته است. در این فیلم پدرام شریفی و الهام نامی به عنوان دو بازیگر اصلی به ایفای نقش پرداختند.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور عوامل آن برگزار شد و معصومی درباره یکی از دیالوگ‌های فیلم که در آنجا از زبان یکی از شخصیت‌های داستان گفته می‌شود در دولت روحانی فشار بر مطبوعات کم شده است، گفت: من مطبوعات دوره آقای روحانی را با آقای احمدی‌نژاد مقایسه کردم. معتقدم در دوره روحانی فشار بر مطبوعات کم شده است و واقعیت هم همین است. حالا ممکن است کسی نظر من را که در فیلم هم آمده است، دوست نداشته باشد، اما چون من هر روز روزنامه می‌خوانم، این را می‌بینم.

این کارگردان همچنین در پاسخ به سوالی مربوط به کند بودن ریتم فیلم و زمان طولانی آن گفت: با آقای زندباف تدوین‌گر فیلم گفت‌وگو کرده‌ایم و قرار است 15 دقیقه از فیلم کم شود. فیلم را دوست دارم اما به این نتیجه رسیده‌ایم بخش‌هایی که به داستان ضربه نمی‌زند از فیلم کوتاه کنیم، البته اشکال از بلند بودن فیلم نیست بلکه از تماشاگران است. ما وظیفه داریم تماشاگر هم تربیت کنیم. وظیفه ما فقط پول درآوردن نیست.

معصومی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پایان‌بندی این فیلم گفت: دلم می‌خواهد آقای روحانی این فیلم را ببیند و کمی عذاب وجدان بگیرد. بیکاری واقعیت تلخی است که در این کشور وجود دارد.

پایان بخش سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، اکران مستند "زنانی با گوشواره‌های باروتی" یکی از برگزیدگان جشنواره سینما حقیقت بود که در پردیس ملت روی پرده سینماها رفت.

در پایان روز نهم اعضای هیئت داوران در پردیس ملت حاضر شدند و در مقابل خبرنگاران نامزدهای دریافت سیمرغ در بخش‌های مختلف را اعلام کردند که در این میان دو فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" و "تنگه ابوقریب" در صدر جدول نامزدها قرار گرفتند. اعلام اسامی نامزدها خالی از حاشیه نبود و اصحاب رسانه پس از اعلام نامزدهای هر بخش به شکل مستقیم نسبت به آن واکنش نشان دادند که در این میان نامزد نشدن ساعد سهیلی در بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف یکشنبه 22 بهمن ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار و دفتر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان بسته می‌شود. این برنامه ساعت 18:30 به صورت زنده از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.