سرویس سینمایی هنرآنلاین: در نخستین سئانس روز دوم جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت، فیلم "شعله‌ور" به کارگردانی حمید نعمت‌اله روی پرده سالن‌های پردیس ملت رفت، فیلمی که همراه با صف‌های طولانی اصحاب رسانه برای تازه‌ترین اثر نعمت الله پس از فیلم "رگ خواب" بود که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر درخشید، اما این فیلم که امین حیایی به همراه دارا پسرش در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، نتوانست آن‌طور که باید مخاطبان را راضی از سالن سینما خارج کند.

پس از اکران فیلم، نشست خبری آن در پردیس ملت برگزار شد. در نشست پرسش و پاسخ این فیلم امین حیایی، بازیگر اصلی و همچنین زهرا خوشکام در آن حضور نداشتند.

نعمت‌اله درباره انتقاداتی که گفته شده در سیستان و بلوچستان نسبت به فیلم وارد شده است، بیان‌ کرد: نمی‌دانم این اعتراض چقدر جدی است ولی شما الان فیلم را دیدید و احترام و عشق به سرزمین سیستان در آن مشخص است. اگرچه شاید مسئله مواد مخدر باعث این ناراحتی شده باشد، اما می‌خواهم بگویم با احترام زیادی در فیلم با مردم برخورد کردیم و وقتی در سیستان فیلم را می‌سازیم با همه پلان‌هایی که شکوه و فرهنگ و زیبایی‌اش را نشان می‌دهد، مشکلات را نیز نشان دادیم و این از حسن نیت ما است چون بی آبی و مواد مخدر از مشکلات آنجاست و اگر با حسن نیت به فیلم نگاه شود، می‌بینیم که کاراکتر ما با اعتیاد از تهران به سیستان می‌رود ‌نه اینکه آنجا معتاد شده باشد به همین دلیل می‌گویم من عاشق و دلسوز سیستانیها هستم و با مهربانی فیلم را ببینید.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم هم دراین‌باره گفت: بخشی از فیلم در افتتاحیه جشنواره در سیستان نشان داده شده و چند نفر از کسانی که صف اول می‌نشینند نکاتی را مدنظر داشتند و یکی از مدیران آنجا هم به‌نظر جو زده شده و گفته بود که فیلم در آنجا نمایش داده نمی‌شود، ولی باید ببینند اصلاً ما فیلم را می‌دهیم یا خیر.

او درباره اینکه سال گذشته هم فیلم به دفتر جشنواره ارسال شده بود و آیا نمایش امسالش غیرقانونی نیست، با تاکید بر این که باید این مسئله از دبیر جشنواره پرسیده شود، گفت: ما سال قبل دقایقی از فیلم یعنی ۲۵ دقیقه را فرستادیم ولی آقای حیدری گفتند دوستان نمی‌توانند با این فیلم قضاوت کنند و در آخر هم آماده نشد.

پس از پایان نشست شلوغ فیلم"شعله‌ور" نوبت به اکران تازه‌ترین اثر پیمان معادی رسید. "بمب، یک عاشقانه" در دومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سئانس دوم در حالی به روی پرده رفت که شاهد چهره‌های هنری بسیاری در پردیس ملت برای تماشای این فیلم بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به گلاره عباسی، پژمان بازغی، عادل فردوسی‌پور و ناصر هاشمی اشاره کرد.

آخرین ساخته پیمان معادی در مقام بازیگر و کارگردان تاکنون تنها فیلمی بود که موفق شد تا حدودی نظر مخاطبان سرسخت رسانه را جذب کند.

پس از این عاشقانه نوستالژیک معادی نوبت به جلسه پرسش و پاسخ آن رسید. کارگردان فیلم در اولین پرسشی که با آن مواجه شد درباره عاشقانه بودن فیلمش گفت: فیلم قصه عشق است، چیزی که در دوران کودکی ما نبود و من هم در این فیلم دغدغه اصلی‌ام همین موضوع بود.

معادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زیاد بودن شعار مرگ بر آمریکا در این فیلم و علت آن گفت: شعار مرگ بر آمریکا در این فیلم علت خاصی نداشت، اما چون داستان مربوط به زمان کودکی ماست همه ما به خاطر داریم که هر روز در مدرسه ما را سر صف نگه می‌داشتند و روزمان با این شعار آغاز می‌شد. در واقع ما این میزان از خشونت را هر روز تمرین می‌کردیم و با آن بزرگ شدیم. این شعارها موتیفی بود برای هر روز صبح ما.

این کارگردان همچنین درباره استفاده از تجربه‌هایش در فیلم‌های بین‌المللی نیز توضیح داد: تجربه‌هایم از حضور در فیلم‌های با پروداکشن‌های بزرگ در بخش مدیریتی و تولید فیلم به کمکم آمد. مهم‌ترین تجربه‌ای که از حضور در آن فیلم‌ها گرفتم همین مساله نظم و مدیریتی بود که به واسطه آن بتوانم تولیدات بزرگتر را کنترل کنم.

پیمان معادی همچنین گفت: فیلمش در اکران عمومی با تغییراتی همراه خواهد بود.

او گفت: در اکران عمومی مقداری از فیلم کوتاه می‌شود نه به این دلیل که فیلم را کوتاه کنیم بلکه به دلیل اینکه با سرعت فیلم را به جشنواره رسانده‌ایم و نیاز است که بازبینی دوباره‌ای داشته باشیم.

در ادامه از پیمان معادی درباره انتخاب محمود کلاری برای نقش‌آفرینی در این فیلم سؤال شد که او در پاسخ گفت: آقای کلاری در جریان فیلمنامه بودند و ما برای انتخاب این نقش چند گزینه داشتیم، اما من به دنبال ایده‌های بهتری بودم و در نهایت از آقای کلاری خواستم که خود او این نقش را بازی کند که بازی کردن او در این نقش افتخاری بود برای من. الان هم وقتی این فیلم را می‌بینم فکر می‌کنم چه انتخاب درخشانی داشته‌ام.

محمود کلاری هم گفت: با معادی ارتباط پدر و پسری پیدا کرده‌ام. به هوش او ایمان دارم و وقتی این خواسته از طرف او مطرح شد، قبول کردم.

آخرین سئانس روز دوم جشنواره در سینمای رسانه به بسته فیلم‌های کوتاه حاضر در جشنواره فیلم فجر اختصاص داشت.