به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بعد از تماشای فیلم جشن دلتنگی طی یادداشتی مخاطبان را به تماشای این فیلم دعوت کرد.

متن یادداشت حجت‌الاسلام احمد مازنی  به شرح زیر است :

در اولین شب برگزاری جشنواره فیلم فجر به دعوت آقای علی قائم مقامی تهیه کننده فیلم "جشن دل تنگی" به همراه دکتر کواکبیان و خانم سیاوشی به تماشای این اثر نشستیم.

 "جشن دلتنگی" یکی از آثاری است که دوران گذار از سنت به مدرنیته را به تصویر کشیده و ضمن تبیین تاخر فرهنگی، به تاثیر منفی فضای مجازی بر زندگی خانوادگی و اجتماعی مردم ایران می‌پردازد، خانواده‌هایی که حقیقت زندگی‌شان در فضای مجازی غرق شده و زن و شوهرهایی که بین دریای مجازی و ساحل حقیقت دست و پا می‌‍زنند.

والدینی که زبان فرزندان را نمی‌فهمند و فرزندانی که با پدر و مادر بیگانه هستند.

زنانی که به جای عشق و همدلی با شوهر سر در تلگرام و اینستاگرام و توییتر دارند و مرز محرم و نامحرم جای خود را به درد دل با نامحرمان داده و زندگی‌هایی که از هم می‌پاشد. یکی از نکته‌هایی که در این فیلم به آن اشاره شده کمبود ارتباط و گفتگو بین اعضای خانواده است زن و شوهری که با یکدیگر حرف نمیزنند و یا پدر و فرزندی که مهارت گفتگو و حل مشکلات از راه صحبت کردن با هم را ندارند.

یکی از معضلات شبکه‌های اجتماعی این است که همه می‌خواهند به بهترین شکل دیده شوند و همه آنها را تایید کنند و چشم و هم چشمی شدیدی حاکم بر این فضاست. در این فیلم به این موضوع پرداخته شده که همه از کوچکترین اتفاقات تا مهمترین تصمیمات زندگی خود را تحت تاثیر این فضا انجام می‌دهند از تصمیم به بچه دار شدن و نام گذاری بچه تا ظرف سوپ همسایه...

"جشن دلتنگی" ادبیات زشت حاکم بین بخشی از جامعه را بزرگ نمایی کرده تا همه به زشتی این نوع گفتگو پی ببریم، این فیلم برخلاف آثار برخی هنرمندان کشورمان نتیجه گیری و راه حل را به مخاطب واگذار نمی‌کند بلکه تلخی ادامه این روند و راه حل این معضل اجتماعی را نیز ارائه می‌دهد.

دیدن فیلم "جشن دلتنگی" به کارگردانی پوریا آذربایجانی که فیلمنامه آن را به صورت مشترک به همراه همسرش خانم مونا سرتوه نوشته‌اند را به مخاطبین سینما در ایام جشنواره پیشنهاد می‌کنم.