سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، گفت: ماه بهمن برای ما یادآور دو چیز است، جشن انقلاب اسلامی و جشن سینمای ایران.

او ادامه داد: به همه خانواده نجیب و بزرگ سینما تبریک می‌گویم، سینمایی که در چهار دهه گذشته فرصتی ساخت برای بلندآوازگی نام ایران با فیلم‌های فراوانی که ساخته شد،  با حضورهای موفق جهانی که پدید آمد، با نسل‌های متوالی و پیاپی که به توان سینمای ایران افزوده شد، سینمایی که هنوز فرا راه خود حرکت می‌کند و به پیش می‌تازد، هم برای اینکه سفیر فرهنگی هنری ایران در جهان باشد، پیشتاز گفت‌وگوی فرهنگی هنر ایرانی با جهان؛ همچنین برای اینکه نشان بدهد که می‌توان سینمایی انسانی، متفکرانه، شاعرانه و قصه‌دار داشت. همانطوری که ادبیات ایرانی در آن قله خویش این ترکیب چهارگانه را باهم داشت. انسانی، شاعرانه، متفکرانه و قصه‌دار.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان افزود: بزرگانی مانند فردوسی در شاهنامه، نظامی‌ها و مولاناها در مثنوی و ده‌ها متفکر، شاعر انسانی قصه ساز ایرانی که ادبیات ایران را ساختند. امروز هم سینمای ایران با این چهار وجه به‌پیش می‌رود. پس  به افتخار آینده سینمای ایران.