به گزارش  هنرآنلاین، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما برای ایام الله دهه فجر مجموعه 13 قسمتی "آواز در باران" را برای پخش در نظر گرفته است.

داستان این سریال درباره زندگی پرافت‌واخیز یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است که از فرمان تیر تعدادی از مبارزان سرباز می‌زند. وقتی این خبر به مقامات بالاتر گزارش می‌شود، سرهنگ خلع درجه می‌شود و به زاهدان تبعید می‌شود. او بعد از 25 سال سکونت در زاهدان با یک تاجر چای دوست می‌شود و علاوه بر آن در تجارت نیز با هم همکاری می‌کنند. او اهل بوشهر است و وابستگی‌هایی به رئیسعلی دلواری دارد. علاوه بر این سرهنگ که ذوق نویسندگی هم دارد، شروع به نوشتن رمانی با موضوع مشکلات اجتماعی می‌کند.

مجموع این اتفاقات باعث می‌شود ساواک و نیروهای امنیتی نسبت به او حساس‌تر شوند. پس از آن فردی که به عنوان رئیس سازمان امنیت زاهدان منصوب می‌شود، قبلا نیز مناسباتی با سرهنگ داشته است. او فرزند یکی از گماشتگان اوست که کودکی‌اش را در خانه او گذرانده و مجموع اتفاقاتی که در آن زمان افتاده، باعث شده او بخواهد در این موقعیت با سرهنگ تسویه‌حساب کند...

اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی، میکائیل شهرستانی، سامیه لک، رسول نجفیان، زهرا سعیدی، فرخ نعمتی، آزیتا لاچینی و... در این سریال ایفای نقش کرده اند.

این سریال اولین سریال تولیدی شبکه چهار سیما است که در سال 87 تصویربرداری آن انجام گرفته است و از روز جمعه هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.