سرویس سینمایی هنرآنلاین: انجمن طراحان هنری آمریکا (‌ADG) یکشنبه صبح به وقت ایران در مراسمی در ری دالبی بالروم در هالیوود اند هایلند، اسامی برندگان جوایز سالانه خود در بخش فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را اعلام کرد. جاناتان فرناندز مجری مراسم بود.

در بخش فیلم‌های سینمایی، پل دنهام آستربری برای "شکل آب" جایزه بخش فیلم‌ تاریخی را از آن خود کرد. طراحان صحنه فیلم‌های "سیاه‌ترین ساعت" (سارا گرین‌وود)، "دانکرک" (ناتان کراولی)، "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" (جیم کلی) و "پست" (ریک کارتر) در این بخش نامزد بودند.

جایزه بخش فیلم فانتزی به دنیس گاسنر برای "بلید رانر 2049" اعطاء شد. او در این بخش طراحان صحنه فیلم‌های "دیو و دلبر" (سارا گرین‌وود)، "جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای" (ریک هاینریکس)، "جنگ سیاره میمون‌ها" (جیمز چینلاند) و "واندر وومن" (آلین بونتو) را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

فرانسوا اودویی نیز برای "لوگان" برنده جایزه بخش فیلم معاصر شد. طراحان صحنه فیلم‌های "کوچک کردن" (استفانیا چلا)، "برو بیرون"(راستی اسمیت)، "لیدی برد" (کریس جونز) و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" (اینبال واینبرگ) نیز در این بخش نامزد بودند.

"بلید رانر 2049" و "شکل آب" نامزد اسکار بهترین طراحی صحنه نیز هستند و در این بخش با فیلم‌های "دیو و دلبر"، "سیاه‌ترین ساعت" و "دانکرک" رقابت می‌کنند. "لوگان" نامزد اسکار نشد.

از 21 برنده قبلی جوایز ‌ADG در هر سه بخش فیلم‌های سینمایی، 14 برنده جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه را هم برده‌اند. سال گذشته برنده جایزه بخش فیلم معاصر ("لا لا لند") جایزه اسکار این بخش را گرفت.

انجمن طراحان هنری آمریکا همچنین امسال برای اولین بار از یک فیلم بلند انیمیشن تقدیر کرد. این جایزه به هارلی جساپ طراح صحنه "کوکو" رسید.