سرویس سینمایی هنرآنلاین: سینا رازانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها مشغول تمرین برای حضور در نمایش "رئال مادرید 11 بارسلونا 1" به کارگردانی سید مهدی شجاعی هستم که از 20 بهمن در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. در حوزه سینما نیز فیلم سینمایی "هزارپا" به کارگردانی ابوالحسن داودی را آماده دارم که اگر امکانش فراهم شود در اکران نوروزی روی پرده سینماها خواهد رفت.

 وی افزود: فضای این فیلم کمدی است و داستان آن در دهه 60 و سال‌های بعد از جنگ رخ می‌دهد. من و خانم لاله اسکندری نقش زوجی را بازی می‌کنیم که در پی یک سوتفاهم، ماجراهای فیلم را پیش می‌برند.

بازیگر "بیست و یک روز بعد" ادامه داد: خود این سوتفاهم ترکیبی از طنز موقعیت و کاراکتر است، البته نه کاراکتری که به سمت لودگی برود، بلکه برای تک تک کاراکترهای فیلم موقعیت‌های جالبی به وجود می‌آید که برای مخاطب جذابیت دارد. به این دلیل که روی تک تک این لحظات فکر شده و در سناریو نوشته شده است.

رازانی درباره تجربه همکاری با داودی و عطاران که اولی در مقام کارگردان فیلم‌های کمدی مختلفی در کارنامه دارد و دومی به دلیل کارگردانی و بازی‌های متفاوتش در این ژانر شناخته شده است، گفت: با ابوالحسن داودی پیش از این تجربه همکاری داشتم و بسیار خوشحالم که این تجربه باردیگر تکرار شد، اما با عطاران برای اولین بار همکاری داشتم و خوشحالم که باب آشنایی حرفه‌ای با رضا عطاران به این واسطه باز شد. نکته مهم کار با ابوالحسن داودی این است که می‌داند دقیقا چه چیزی از بازیگر می‌خواهد، ضمن این که آمادگی شنیدن هر ایده جدیدی را هم دارد. در واقع ایده شما را شنیده و پس از مدتی آن را در قالب کار و در راستای فیلم می‌آورد و استفاده می‌کند. ضمن اینکه رضا عطاران سراسر ایده است و خیلی هوشمندانه در خدمت اثر ایده پردازی می‌کند و این همکاری از این جهت برای من دلنشین است چرا که نوعی از نگرستین جدید را آموختم.

وی در پاسخ به این پرسش که نوع بازی در "هزارپا" تا چه اندازه در کارنامه کاری او متفاوت است، اظهار کرد: من این مدل کمدی را قبلا هم تجربه کرده بودم، اینکه خود کاراکتر درصد کمی طنز دارد و اتکای اصلی فیلم به کمدی موقعیت است، اما با این تفاوت که خیلی وابسته به ریتم است و در زمان گذشته که البته برای مخاطب امروز خیلی دور نیست و با آن آشنایی کاملی دارد، رخ می‌دهد.

رازانی همچنین درباره جنس فیلم‌های کمدی که این روزها در حال اکران هستند و چشم اندازش نسبت به فیلم‌های کمدی سال آینده بیان کرد: همیشه یکسری آدم‌ها یکسری کارها را انجام می‌دهند که الگویی برای بقیه می‌شود. قطعا برخی تجربه دیگران را از نگاه خود تکرار می‌کنند و الان جنس کمدی‌ها به این شکل است که یکسری کار تولید شد و همه از روی آن تکرار کردند. این اتفاق تنها شامل حال فیلم‌های کمدی نمی‌شود و در تمام زمینه‌ها می‌توان شاهد آن بود. بخشی از این تکرار به خود آرتیست‌ها باز می‌گردد و بخشی هم به سلیقه و ذائقه مخاطب. من با تکرار ژانر مخالف نیستم، با نوع نگاه مشکل دارم. اگر ایده جدید به ایده قبلی اضافه شود نه تنها بد نیست بلکه خلاقیت هم به همراه دارد، اما صرفا به هر دلیل خنداندن تماشاچی، کمدی نیست و تماشاگر هم بعد از مدتی از این اتفاق دلزده می‌شود و دیگر از این ژانر استقبال نمی‌کند. با توجه به اخباری که منتشر شده است، امیدوارم سال آینده شاهد اتفاقات بهتری در این فضا باشیم و فیلم‌های متفاوتی را بر پرده سینماها ببینیم.