سرویس سینمایی هنرآنلاین: کیانوش دالوند کارگردان حوزه انیمیشن که در فصل دوم سریال "شهرزاد" سازنده تیتراژ ابتدایی بود، درباره همکاری با این پروژه به هنرآنلاین، گفت: در فصل سوم سریال "شهرزاد " بخش اسپشیال افکت کار با گروه ماست و من خودم نظارت مستقیمی روی آن ندارم و برادرم در این بخش بیشتر فعال است، تنها می‌دانم که در این بخش بیشتر از فصل دوم کار شده است و پروژه سنگین‌تر از قبل است، اما در حوزه تیتراژ نیز از آنجایی که تیتراژ فصل دوم سریال مورد تایید بود و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت، قرار بر این شد که فصل سوم نیز با همان تیتراژ پخش ‌شود.

وی در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود بیان کرد: در حال حاضر چند کار در مرحله پیش تولید و تولید داریم ولی هنوز هیچ یک قطعی نشده‌اند و نیازمند زمان هستیم. این کارها در هر دو حوزه سینما و تلویزیون است و بیشتر سینما چرا که انیمیشن ایران یکی از بزرگترین چالش‌هایش تولید فیلم بلند است و هدف ما نیز از ابتدا همین بوده است و می‌خواهیم در فضای تولید فیلم بلند فعالیت داشته باشیم.

دالوند در پاسخ به این سوال که حضور انیمیشن‌های سینمایی در جشنواره فیلم فجر و رقابت با سایر آثار داستانی تا چه اندازه در دیده شدن انیمیشن می‌تواند اثرگذار باشد، اظهار کرد: به نظرم حضور فیلم انیمیشن در جشنواره فیلم فجر و در رقابت با سایر آثار رویکرد خوبی است. به طور کلی در هر دوره از جشنواره که انیمیشن حضور داشته، بسیار برای این عرصه تاثیرگذار بوده است. در مورد رقابت هم به نظرم باید در همان بخش‌های اصلی این آثار نیز باشند و با سایر آثار رقابت کنند، چرا که ما در حوزه داوری نیروهای متخصص در حوزه بخش تولید فیلم بلند نداریم، ولی برعکس در بحش کوتاه داوران بسیار خوبی در این فضا داریم، بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در جشنواره بخش جدایی برای انیمیشن در نظر گرفته شود، ضمن این که بهر حال انیمیشن هم می‌تواند در بخش‌هایی با سایر آثار داستانی رقابت خوبی داشته باشد. ما هم می‌توانیم همانند بسیاری از جشنواره‌های خارجی یا حتی اسکار که فیلم‌های بلند انیمیشن را در رقابت با سایر آثار می‌گذارند، این بخش را در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

کارگردان "ناسور" افزود: انیمیشن ما هنوز جای کار دارد و تعاد آثار تولیدیمان نسبتا کم است؛ بنابراین حتی فکر برگزاری جشنواره‌ای جدا از فجر را هم نمی‌توانیم برای این عرصه در ذهن داشته باشیم. چرا که در این صورت باید حداقل سالی 3 یا 4 کار مداوم داشته باشیم که تولیدات صرفا سینمایی باشند، نه ویدئویی یا سریالی که بعد آنها را تبدیل به آثار سینمایی کنیم. این رویه اتفاق خوبی نیست و باید آثار به شکل مستقل از ابتدا سینمایی کار شوند.

وی همچنین درباره انیمیشن "فیلشاه" که امسال در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: قطعا انیمیشن موفقی خواهد بود و تیم سازنده آن نیز از ابتدا ثابت کرده‌اند. حضور این انیمیشن در بخش رقابتی جشنواره قدم بسیار مثبتی خواهد بود در جهت رشد صنعتی انیمیشن در ایران و برای این دوستان آرزوی توفیق دارم.

دالوند در خاتمه بیان کرد: امیدوارم این صنعت جای خود را در سینمای ایران پیدا کند و با همت جوانان جایگاهی در خارج از مرزها نیز داشته باشد.