به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایى "سد معبر" به کارگردانى محسن قرایى و تهیه کنندگى بهمن کامیار در بخش رقابتى چهل و هفتمین جشنواره بین المللى فیلم روتردام هلند پذیرفته شده و از ٢٤ ژانویه تا ٤ فوریه (٤ تا ١٥ بهمن) با دیگر آثار حاضر در این بخش به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره بین المللى پس از فستیوال هاى معتبر کن، برلین، ونیز و لوکارنو، جزو معتبرترین رویداد سینمایى اروپا است که از سال ١٩٧٢ تا کنون هر ساله در پایان ماه ژانویه در روتردام هلند برگزار مى شود و در این دوره فیلم سینمایى "سد معبر" تنها نماینده ایران براى حضور در این فستیوال خواهد بود.

چهل و هفتمین جشنواره فیلم روتردام  فیلم سینمایى "سد معبر" را در اولین حضور اروپایى خود در بخش رقابتى "آینده روشن"  به نمایش خواهد گذاشت. جشنواره روتردام که بنا بر اعلام کارشناسان سینمایى در میان ده جشنواره برتر سینمایى جهان قرار دارد، همواره محل کشف استعدادهاى جوان و جریان های سینمایى در دوره هاى مختلف خود بوده است.

این سومین حضور بین المللى فیلم "سد معبر" پس از دو حضور بین المللى خود در جشنواره پوسان کره جنوبى و گلدن گلوبال مالزى است.

در فیلم سینمایی "سد معبر" که پخش بین المللى آن بر عهده محمد اطبایى است، حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری و نگار عابدی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی و محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند، همچنین بازیگر خردسال این اثر رونیکا نعمت الله است.

این فیلم داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که براى تغییر وضعیتِ زندگیِ خود  بهبود  با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد و در این مسیر با چالش مواجه مى شود/