به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "زیرنور ماه" محصول سال ۱۳۷۹ برای مخاطبان این شبکه در داخل کشور پخش می‌شود و سپس، در برنامه "کافه فیلم"، امید روحانی و رضا میرکریمی به بررسی جوانب فیلم و گفت‌وگو درباره روند ساخت آن خواهند ‌پرداخت.

این فیلم نخستین فیلم سینمایی بعداز‌‌انقلاب است که شخصیت اصلی آن یک روحانی شیعه است. در کارنامه فیلم‌سازی رضا میرکریمی نیز این دومین فیلم سینمایی بعد از "کودک و سرباز" و چند فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی است.

داستان این فیلم درباره طلبه‌ای به نام سید حسن است که معتقد است چون مانند پدربزرگش میان مردم نیست و نفسش تأثیری ندارد، نمی‌تواند لباس روحانیت را بپوشد و تنها برای دلخوشی خانواده‌اش چنین می‌کند. درست همان روزی که لباس روحانیت را تهیه می کند، در مترو پسرکی لباس حسن را می‌دزدد. جستجوی او برای لباس موجب آشنایی او با بی‌خانمانان زیر پل رسالت می‌شود. او سرانجام همه کتاب‌هایش را می‌فروشد تا بتواند به آنها کمک کند و ...

فیلم سینمایی "زیر نور ماه" برنده و کاندیدای جوایز داخلی و خارجی بسیاری شده است و بازیگرانی همچون حسین پرستار (سید رضا)، حامد رجبعلی (کودک، جوجه)، شقایق دهقان (خواهر جوجه)، مهران رجبی (مدیر مدرسه علمیه)، اصغر حیدری (مجید)، فرشته صدر عرفایی (خواهر مجید)، علی بکانیان و محمود نظرعلیان در آن حضور داشته‌اند.

"کافه‌فیلم" به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و وحید رونقی، پنجشنبه‌ها پس از نمایش فیلم سینمایی در ساعت ۲۱:۰۰، به مدت ۳۰ دقیقه با اجرای امید روحانی روی ‌آنتن قرار می‌گیرد.