سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهران مهام تهیه کننده تلویزیون که چندی پیش سریال "پنچری" او از تلویزیون روی آنتن رفت، این روزها خود را آماده می‌کند تا سریال دیگری را آماده تولید کند.

مهام در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین در این باره گفت: قصد داریم به همراه برزو نیک نژاد سریال "بی‌همگان" را تولید کنیم. قرار بود تا آذرماه، 25 قسمت از مجموعه را آماده کنیم تا بتوانیم آن را کلید بزنیم، اما با توجه به اینکه باید دقت زیادی در بخش نگارش بر روی کار صورت بگیرد ساخت این مجموعه به سال آینده موکول شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه سازمان صداوسیما به تعهدات مالی خود در قبال ساخت آثار تلویزیونی پایبند بوده است، اظهار کرد: در چند ماه اخیر دوباره سازمان صداوسیما به مشکلات مالی برخورد که آن هم به شرایط اقتصادی دولت باز می‌گردد ولی سایر تعهداتش را انجام داده و باقی کارها نیز در حال انجام است.

تهیه کننده "دردسرهای عظیم" درباره سایر تولیدات تلویزیون و افزایش حجم مخاطبان آن بیان کرد: به نظرم هنوز این اتفاق نیفتاده است که تولیدات افزایش چندانی داشته باشند. تنها تفاوت به نسبت گذشته این است که امروز همه کار می‌کنند و دیگر کارها در انحصار چند نفر نیست. فوتبال هم 18 تیم کار می‌کنند و در نهایت یک تیم اول می‌شود. الان همه در حل کار کردن هستند و از این بابت اتفاق خوبی رقم خورده است و نیروهای جوان هم به کار افزوده شدند و مشغول فعالیت هستند.

مهام همچنین در پاسخ به این سوال که چرا کارگردان‌های قدیمی و به نام هنوز به تلویزیون باز نگشته‌اند، آیا این اتفاق به خاطر خط قرمزهای تلویزیون است یا خیر، گفت: اکثر کسانی که از تلویزیون رفتند برای دریافت پول بیشتر رفتند وگرنه این گونه نیست که به خاطر وجود خط قرمزها از سازمان رفته باشند. وزارت ارشاد هم همین سختگیری‌ها را دارد و تنها شاید در بخش حجاب کمی دستشان باز باشد، اما بودجه‌ای را که آنها برای سریال خرج می‌کنند تلویزیون هرگز نمی‌تواند داشته باشد. به طور مثال سریال "شهرزاد " سریال ردیف الف است، اما بودجه‌ای که خرج آن شده الف ویژه است.

وی ادامه داد: یکسری پول‌ها بیرون است که من واقعا نمی‌دانم از کجا می‌آیند و نرخ دستمزدها هم بسیار عجیب و غریب می‌شوند که اگر این مقدار هزینه بخواهد در تلویزیون خرج شود باید در آن را بست، به این دلیل که دیگر پولی برای تولید سایر آثار باقی نمی‌ماند. ضمن این که سازمان صداوسیما تعداد بسیاری را باید جواب بدهد و شغل ساز است و نمی‌تواند چنین هزینه‌ای داشته باشد.