سرویس سینمایی هنرآنلاین: "بیمار بزرگ"، "با اسم خودت به من زنگ بزن"، "دانکرک"، "برو بیرون" و "من، تونیا" جزو نامزدهای بیست و نهمین دوره جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) هستند که اسامی آن‌ها جمعه شب اعلام شد.

"لیدی برد"، "بازی مالی"، "پست"، "شکل آب"، "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" و "واندر وومن"، فهرست نامزدهای جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال در بخش فیلم‌های بلند داستانی را کامل می‌کنند.  

به گزارش ورایتی، رای‌دهنده‌های PGA تعدادی از فیلم‌های شاخص مانند "فریب‌خورده"، "پروژه فلوریدا"، "لوگان"، " Mudbound"، "رشته خیال" و "هنرمند فاجعه" را نادیده گرفتند. برندگان 20 ژانویه در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز معرفی می‌شوند.

با رای 8200 عضو انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، برای اولین بار جایزه داریل اف. زانوک سال 11 نامزد دارد. "شکل آب" به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو که در هفت بخش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده، فیلم پیشتاز فصل جوایز سینمایی بوده است. "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" و "پست" هر یک در شش بخش نامزد جایزه گلدن گلوب هستند که برندگان آن هفته آینده دوشنبه صبح معرفی می‌شوند. "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" همچنین با چهار نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز انجمن بازیگران است.

"واندر وومن" با 821 میلیون دلار فروش در دنیا پرفروش‌ترین نامزد جایزه داریل اف. زانوک است. "دانکرک" با 525 میلیون دلار و "برو بیرون" با 254 میلیون دلار در رده‌های بعدی هستند. "من، تونیا" با 2.5 میلیون دلار فروش در 49 سینما در یک ماه و "پست" با دو میلیون دلار فروش در 9 سینما در دو هفته، کمترین فروش را بین نامزدها دارند.

جایزه داریل اف. زانوک یک شاخص قوی برای پیش‌بینی برنده اسکار بهترین فیلم بوده است، تا حدی به این خاطر که PGA از یک سیستم رأی‌گیری مشابه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی استفاده می‌کند. انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا و آکادمی هر دو از سال 2009 تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم را به 10 رساندند. آکادمی در 2011 با بازبینی در قوانین خود تعداد نامزدها را بین پنج تا 10 کرد، اما PGA همچنان هر سال 10 فیلم را نامزد جایزه داریل اف. زانوک می‌کند که البته امسال این قاعده را شکست.

از 28 برنده قبلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا 19 برنده، اسکار بهترین فیلم را هم بردند. البته در دو سال گذشته این اتفاق نیفتاد. سال پیش انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال را به "لا لا لند" اعطاء کرد، اما بعدا "مهتاب" اسکار بهترین فیلم را برد. دو سال پیش نیز در حالی که انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا "کسری بزرگ" به کارگردانی آدام مکی را انتخاب کرد، جایزه اسکار بهترین فیلم به "مرکز توجه" ساخته تام مکارتی رسید.

پیش از آن هشت سال پیاپی، برنده‌های PGA و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی - "پیرمردها کشوری ندارند"، "میلیونر زاغه‌نشین"، "قفسه درد"، "گفتار پادشاه"، "هنرمند"، "آرگو"، "12 سال بردگی" و "بردمن" - یکی بودند.

تا پیش از "کسری بزرگ"، آخرین باری که انتخاب انجمن تهیه‌کنندگان و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی متفاوت بود سال 2006 بود. در آن سال این انجمن "لیتل میس سانشاین" را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد، اما آکادمی اسکار بهترین فیلم را به "مردگان" داد.

شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی که تقریباً تمام آن‌ها عضو انجمن تهیه‌کنندگان هستند، حدود هشت درصد از کل اعضای رأی‌دهنده آکادمی را شامل می‌شود.

در بخش بهترین فیلم انیمیشن نیز "بچه رئیس"، "کوکو"، "من نفرت‌انگیز 3"، "فردیناند" و "فیلم بتمن لگو" نامزد شده‌اند. PGA همچنین اسامی نامزدهای آثار تلویزیونی را اعلام کرد.