سرویس سینمایی هنرآنلاین: انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) پنجشنبه شب اسامی نامزدهای این دوره جوایز خود در بخش فیلم‌های سینمایی را اعلام کرد.

فیلمنامه‌های "بیمار بزرگ" نوشته امیلی وی. گوردون و کمیل نانجیانی، "برو بیرون" نوشته جردن پیل، "من، تونیا" نوشته استیون راجرز، "لیدی برد" نوشته گرتا گرویگ، "شکل آب" نوشته گی‌یرمو دل تورو و ونسا تیلور بر مبنای داستانی از دل تورو، در بخش فیلمنامه غیراقتباسی نامزد شده‌اند.

در بخش فیلمنامه اقتباسی نیز "با اسم خودت به من زنگ بزن" نوشته جیمز آیوری بر مبنای رمانی از آندره آسیمان، "هنرمند فاجعه" نوشته اسکات نویشتاتر و مایکل اچ. وبر بر مبنای کتاب "هنرمند فاجعه: زندگی من داخل اتاق، بهترین فیلم بد تاریخ" به قلم گرگ سسترو و تام بیسل، "لوگان" نوشته اسکات فرانک، جیمز منگولد و مایکل گرین بر مبنای داستانی از منگولد برگرفته از شخصیت‌های کتاب‌های مصور و فیلم‌های سینمایی "افراد ایکس"، "بازی مالی" نوشته آرون سورکین بر مبنای کتابی از مالی بلوم و "Mudbound" نوشته ورجیل ویلیامز و دی ریز بر مبنای رمانی از هیلاری جردن نامزد هستند.  

انجمن نویسندگان آمریکا اسامی برندگان جوایز خود را 11 فوریه 2018 در دو مراسم همزمان در بورلی هیلز هیلتن در لس آنجلس و ادیسن بالروم در نیویورک سیتی معرفی می‌کند. در این دو مراسم اسامی برندگان بخش‌های فیلم، تلویزیون، رسانه جدید، رادیو، اخبار، متن‌های تبلیغاتی، بازی‌های ویدیویی و انیمیشن اعلام خواهد شد.

از فیلمنامه‌های مطرح که نتوانستند به فهرست نامزدهای WGA می‌توان به "دانکرک" نوشته کریستوفر نولان و "پست" نوشته لیز هانا و جاش سینگر در بخش فیلمنامه غیراقتباسی و "تمام پول‌های دنیا" نوشته دیوید اسکارپا و "شگفتی" نوشته جک تورن، استیو کانراد و استفن چبوسکی در بخش فیلمنامه اقتباسی اشاره کرد.

نامزدهای جوایز انجمن نویسندگان آمریکا را حدود 12 هزار عضو این انجمن از بین 47 رقیب در بخش فیلمنامه اقتباسی و 59 رقیب در بخش فیلمنامه غیراقتباسی انتخاب کردند.   

انجمن نویسندگان آمریکا فیلمنامه‌هایی را که تحت دستور عمل‌ یا با توافق این انجمن نوشته نشده‌اند، همین‌طور فیلمنامه‌های نویسندگان غیر عضو را واجد شرایط نمی‌داند. گذشته از این اعضایی که از انجمن استعفاء داده باشند امکان رقابت در این جوایز را ندارند. "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری"، "سیاه‌ترین ساعت"، "کوکو" و "ویکتوریا و عبدل" جزو فیلمنامه‌هایی بودند که امسال برای رقابت واجد شرایط  شناخته نشدند.

با وجود فیلم‌های از قلم افتاده، جوایز انجمن نویسندگان آمریکا همچنان یک شاخص نسبتاً قابل اعتماد برای پیش‌بینی برندگان جوایز اسکار در دو بخش فیلمنامه غیراقتباسی و اقتباسی است. در بخش فیلمنامه اقتباسی در 23 سال گذشته 16 برنده، مشترک بوده‌اند. در بخش فیلمنامه غیراقتباسی نیز در 23 سال اخیر 14 برنده انجمن نویسندگان آمریکا جایزه اسکار آن سال را هم برده‌اند.

سال گذشته "مهتاب" نوشته بری جنکینز بر مبنای داستان تارل آلوین مکرینی در جوایز WGA جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد، اما در جوایز اسکار در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد شد و در نهایت این جایزه را از آن خود کرد. سال پیش انجمن نویسندگان آمریکا جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را به "رسیدن" نوشته اریک هیسرر اعطاء کرد که این فیلم در جوایز اسکار رقابت را به "مهتاب" واگذار کرد. اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز به "منچستر بای د سی" نوشته کنت لونرگان رسید که در جوایز WGA در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد بود.

شاخه نویسندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی حدود هفت درصد از کل اعضای رأی‌دهنده آکادمی را شامل می‌شود.