هنرآنلاین، برخی از هنرمندان نسبت به اعتراضات اخیر مردم و انتقادات آنان واکنش نشان دادند. آن‌ها خواستار رفع مشکلات مردم از سوی دولت شدند و از معترضان نیز خواستند که به اموال عمومی آسیب نزنند.

تنابنده: بودجه باید صرف مردم شود نه نهادهای بی بازده!

محسن تنابنده، بازیگر و کارگردان فعال سینما و تلویزیون نیز رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داد. او از دکتر روحانی خواست که بودجه مملکت را صرف بخش های پربازده تر کند.

او در پستی نوشت: آقای روحانی بودجه مملکت باید صرف مردم بشه نه صرف نهادهای مالیات نده بی‌بازده غیر مولد.

متاسفانه تخصیص منابع کلان مالی به نهادهای به ظاهر فرهنگی و دینی و ترجیح امورات حوزه‌های علمیه بر واجباتی مانند حفظ محیط زیست و بهبود معیشت قشرهای کم درآمد، این حقیقت را بیش از پیش تقویت کرد که حاکمیت درک چندانی از فشار وارده بر شانه‌های نحیف طبقه متوسط و فقیر ندارد. این در حالیست که نهادهای مدعی مذهبی بودن اصولا می‌بایست مستقل از دولت و با کمک‌های مردمی اداره شوند و تخصیص بودجه‌های کلان دولتی با فلسفه وجود آنها متناقض است.

هومن سیدی: گرسنه از حال سیر خبر ندارد!

هومن سیدی نیز با انتشار کاریکاتوری تلخ از اعتراضات حمایت کرد. او پایین آمدن قدرت خرید مردم و اصطلاحا افزایش گرسنگی را دلیل این مشکلات خواند.

او نوشت: خواهر: بله برادر

برادر: گشنه‌ام، دارم از گشنگی می‌میرم

خواهر: نگران نباش، این مملکت پر از برادر و خواهر. کسی نمیذاره از گشنگی بمیریم

برادر: آخه تو خیابون از برادرام کمک خواستم منو زدن.

خواهر: اونا برادر نیستن، سیرن از حال گشنه خبر ندارند.

او با هشتگ حق گرفتنی است، از اموال عمومی حفاظت کنیم و تخریب ممنوع مطلب خود را پایان داده است.

هوتن شکیبا: به فساد و بی کفایتی اعتراض کنیم!

هوتن شکیبا، بازیگر درخشان این روزهای سریال "لیسانسه ها" نیز به اعتراض های اخیر واکنش نشان داد. او با انتشار مطلبی درباره ذخایر عظیم نفتی کشور نوشت.

شکیبا نوشت: فساد و بی کفایتی در مدیریت و هدر دادن و تباه کردن یا دزدیدن ثروت‌های ملی توسط هر نهاد یا ارگان یا صاحب قدرتی، نه باید مردم به اون معترض باشن بلکه حاکمیت و دولت هم باید به اون اعتراض کنه و پیگیر حقوق شهروندی باشه.

فرهاد اصلانی: کمر مردم زیر بار گرانی خم شده است

فرهاد اصلانی این پست نوشت: مردم معترضند، مردم زیر بار گرانی و تورم کمرشان خم شده. مردم از فساد اقتصادی و اداری و رشوه خواری و بی عدالتی عصبانی اند. مردم نگران آینده فرزندانشان هستند. بیکاری و فقر شایسته این مردم نیست. از مسئولین مملکت، نمایندگان مجلس و رسانه‌های دولتی خواهشمندم به داد این مردم برسید. پیش از آنکه دیر شود صدای این مردم را فقط با پلیس و باتوم و زندان و اتهام زنی نمی‌شود پاسخ داد، چاره کار چیز دیگریست..

علیرضا عصار: از اعماق جانم می‌گویم که حق با مردم است

علیرضا عصار نیز  در بخشی از کنسرت خود که شامگاه دوشنبه 11 دی ماه برگزار شد درباره  اتفاقات اخیر در شهرهای مختلف و تجمع معترضان گفت: بنا ندارم خیلی صحبت کنم زیرا که همیشه در ترانه‌هایم درباره‌اش صحبت کرده‌ام. اما نظرم را نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی مطرح می‌کنم.

او افزود: من همانطور که همه شما هم حتما همین نظر را دارید، موافق برخی از اتفاقات مانند شیشه شکستن و آسیب رساندن به کسی و اموال عمومی نیستم، ولی نظر شخصی من این است و این را از اعماق جانم می‌گویم که حق با مردم است. این حرف را هم فارغ از هر حرف کلیشه و شعاری بیان می‌کنم. واقعا، واقعا حق با مردم است و خواهش می‌کنم مسئولین در هر سمتی که هستند، دقت کنند به این موضوع که این مردم حقیقتا شایستگی‌شان بیشتر از این حرف‌هاست که در کشوری با این همه ثروت اینقدر سخت زندگی کنند.

مطالبه گری و اعتراض حق ماست

حمید فرخ نژاد نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نسبت به اعتراضات اخیر واکنش نشان داد.

این هنرمند نوشت: مطالبه گری و اعتراض حق ماست ،جلوی کسانی که اعتراضات به حق شما به را خشونت میکشانند و از ان سواستفاده میکنند را بگیرید ، آسیب به اموال عمومی یعنی به انحراف کشیدن اعتراض حقه شما.