به گزارش هنرآنلاین، تدوین فیلم "اولین تولد" (1st Born) به کارگردانی علی عطشانی که اولین ساخته مشترک ایران و هالیوود است، به نیمه رسیده است.

روابط عمومی پروژه اعلام کرد گروه فنی در تلاش هستند هر چه زودتر فیلم را برای اکران آماده کنند تا وال کیلمر که این روزها حال مساعدی ندارد آن را بتواند ببیند. بازیگر شناخته شده هالیوود یکی از بازیگران اصلی فیلم عطشانی است. او نقش رئیس جمهور پیشین آمریکا را در این فیلم بازی کرده است. کیلمر در طول بیش از سه دهه بازیگری در 94 فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرد که از آن جمله می‌توان به "تاپ گان"، "بتمن برای همیشه"، "مخمصه" و... اشاره کرد.

کیلمر با وجود ابتلا به سرطان در "اولین تولد" نقش‌آفرینی کرد و این روزها که بیماری‌اش به اوج رسیده منتظر آماده شدن "اولین تولد" است.

رابرت نیپر، تام برنگر، تیلور کول، دنیز ریچاردز، گریگ گرانبرگ، ویلیام بالدوین، جی عبدو، کن دویتیان، استیو وایلدر دیگر چهره‌های شناخته شده‌ هالیوود هستند که در این فیلم ایرانی - آمریکایی ایفای نقش کرده‌اند.

داستان "اولین تولد" (1st Born) که در ژانر کمدی ساخته شده درباره دختری آمریکایی به نام کیت است که پدرش از سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا و از مخالفین اصلی ایران است و پسری ایرانی به نام بن که پدرش در ایران از مخالفین سر سخت آمریکا و هرگونه توافقی با آنها است. کیت و بن چند سالی است در آمریکا با هم ازدواج کرده و زندگی آرامی دارند تا این که شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که دو پدر کنار هم قرار می‌گیرند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از کارگردان: علی عطشانی، طراح فیلمنامه: علی عطشانی، نویسنده: مهدی علی میرزایی، سم خوزه، تارک زهدی، مدیر فیلمبرداری: نعیم صیرفی، صدابردار: کیل جاکوبسن، طراح صحنه: راین هنمن، دستیار اول کارگردان: تیم گاگلیاردو، جانشین تهیه: پوریا ناصر بخت، تهیه کننده: سم خوزه، ادوین آوانس، تهیه شده در کمپانی آل ای ایندیپندت آمریکا، هماهنگی تولید ایران: حسام آقابابایی. مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، محصول مشترک بیتا فیلم تهران و آل ای ایندیپندنت هالیوود.

انصراف "نبات" از جشنواره فجر

در حالی که مراحل فنی فیلم سینمایی "نبات" نخستین ساخته سینمایی پگاه ارضی به پایان رسیده است، این فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

 این فیلم که نخستین ساخته سینمایی پگاه ارضی کارگردان جوان سینمای ایران است، مراحل فنی خود را به پایان رسانده و با تصمیم عوامل برای حضور در جشنواره جهانی فجر آماده خواهد شد.

"نبات" یک ملودارم خانوادگی با مضمونی اجتماعی است که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بود اما با انصراف از حضور در این رویداد سینمایی، فیلم برای حضور در سی‌وششمین جشنواره جهانی فجر ارائه شود. "نبات" در مدت زمان 35 جلسه در لوکیشن‌های مختلفی در تهران و لواسان فیلمبرداری شده است و به زودی ساخت موسیقی متن فیلم آغاز خواهد شد.

شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی (بازیگر نوجوان) بازیگران اصلی فیلم سینمایی "نبات" هستند و معصومه رحمتی و تینا اسدی از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم مقابل دوربین اشکان اشکانی قرار گرفتند.

"چیزهایی برای ندانستن" آماده نمایش شد

فیلم "چیزهایی برای ندانستن" به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد حسین ونکی که فیلمبرداری آن آواخر آبان ماه به پایان رسید، آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی است. این فیلم روایت چیزهای است که در رابطه نباید دانست.

عباس بهمنش، سارا خسروی، سجاد اشراقی و دنیا حیدری بازیگران این فیلم هستند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: ‎سرمایه گذار: یگانه تیمور زاده، ‎نویسندگان: حسین نیرومند - محمد حسین ونکی، ‎مدیرفیلمبرداری: مهدی نیرومند، ‎مدیر صدابرداری: جلال سعادت، ‎طراح صحنه و لباس: هلال جلیلوند، ‎دستیار کارگردان: مهدی صادقی، ‎طراح گریم: فاطمه ستاری، ‎تدوین وتیزر: کیان درجزی، ‎مدیر تولید وتدارکات: سعید حداد، ‎مدیر روابط عمومی: ستایش دولتشاهی.

فیلمبرداری "کُنجانچَم " به نیمه رسید

فیلم سینمایی "کُنجانچَم " اولین ساخته بلند سینمایی یاسمن نصرتی به نویسندگی روزبه نریمان و تهیه کنندگی رضا آشتیانی به نیمه رسید.

 "کنجانچم " که از ماه گذشته با بازی رضا اخلاقی راد، محیا دهقانی، کامران ساعد، رضا جهانی، شیرین عطاالهی، احمد داوودی، نازلی صادری و سهیل برخورداری در شهر مرزی " مهران " در استان ایلام جلوی دوربین رفته بود به نیمه رسید. "مهدی ایل بیگی" مدیریت فیلم برداری و "علی عدالت دوست" مدیریت صدابرداری این کار را بر عهده دارند.

"ویلاهای آن‌سوی دریاچه" آماده نمایش می‌شود

فیلم کوتاه "ویلاهای آن‌سوی دریاچه" به کارگردانی عماد خدابخش به زودی آماده نمایش می‌شود.

"ویلاهای آن‌سوی دریاچه" به عنوان دومین ساخته عماد خدابخش در مقام کارگردان بعد از فیلم کوتاه "صبح روز بعد" است و از داستانی به همین نام نوشته سیامک گلشیری از مجموعه داستان "رژقرمز" که توسط نشر چشمه منتشر شده، اقتباس شده است.

این فیلم کوتاه در آخرین مراحل تدوین توسط پویان شعله‌ور قرار دارد و پس از آن برای صداگذاری به حسین قورچیان سپرده خواهد شد. عماد خدا بخش به عنوان تدوینگر؛ تدوین 35 فیلم کوتاه داستانی و چند فیلم بلند سینمایی را برعهده داشته و تندیس بهترین تدوین از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه "زونا" از تازه‌ترین موفقیت‌های او بشماره می‌آیند.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه "ویلاهای آن‌سوی دریاچه" آمده است: نیمه شب کنار دریا چه‌ای دو مرد به طور اتفاقی از راز هم با خبر می‌شوند.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه 17 دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان: عماد خدابخش، فیلم‌نامه اقتباسی: عماد خدابخش، بر اساس داستان "ویلاهای آن‌سوی دریاچه" نوشته: سیامک گلشیری، بازیگران: کمال هاشمی و مجتبی فلاحی، مدیرفیلم‌برداری: سینا کرمانی زاده، صدابردار: علی ذوالفقاری، تدوینگر: پویان شعله‌ور، صداگذار: حسین قورچیان، طراح صحنه: حامد اصلانی، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: شروینه دیدنده، گروه کارگردانی: کوثر احمد آخوندی و سید محمودجاویدی، منشی صحنه: تهمینه بهرام علیان، عکاس: هدیه لطفی، مدیرتولید: سمیرا قربان نژاد، تهیه کننده: الهام عادلی، تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران.