به گزارش هنرآنلاین، در ادامه برنامه نمایش فیلم در بخش سینمای رومانی با عنوان "مروری بر موج نوی سینمای رومانی" به کوشش محمد وحدانی و با همکاری ماهنامه‌ی سینمایی 24،روز یکشنبه 10 دی ماه ساعت 17، فیلم " شرق بخارست ۱۲:۰۸" به کارگردانی کورنلیو پرومبیو ، محصول سال 2006، به مدت 85 دقیقه و روز چهارشنبه 13 دی ماه ساعت 16 فیلم "مرگ آقای لازارسکو" به کارگردانی کریستی پوئیو محصول سال 2005 به مدت 147 دقیقه، به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

فیلم "شرق بخارست 12:08 " روز 22 دسامبر را نشان می دهد که شانزده سال از زمان انقلاب سپری شده.کریسمس در شهری کوچک از راه رسیده است."پیسکاسی" مردی سالخورده خود را برای سپراندن کریسمسی دیگر در تنهایی آماده می‌کند و... .

همچنین در فیلم "آقای لازارسکو" مردی 63 ساله به نام لازارسکو احساس بیماری می‌کند و آمبولانس خبر می‌کند. وقتی آمبولانس می‌رسد پزشکان تصمیم می‌گیرند او را به بیمارستان بفرستند. اما آنها مدام بیمارستان را عوض می‌کنند. وقتی شب از راه می‌رسد و آن‌ها نمی‌توانند بیمارستانی برای او پیدا کنند مرگ کم‌کم به سراغش می‌آید و... .

علاقه مندان برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم می توانند،روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.