سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه مستند داستانی "دره آبی" که علیرضا سردشتی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آن است، ساعت نوزده سه‌شنبه، دوازدهم دی‌ماه در کافه مدرسه فیلمسازی هیلاج با حضور عوامل و نیز سعید قطبی‌زاده، منتقد و مدرس سینما به نمایش درمی‌آید. قطبی‌زاده که سال‌ها علاوه بر نوشتن و تدریس سینما، بر سینمای مستند نیز متمرکز بوده است، درباره این اثر سردشتی سخن خواهد گفت.

"دره آبی"، فیلمی است که در یکی از روستاهای طالقان می‌گذرد و روایت مرگ و زندگی و سایه‌ای است که این دو بر سر زندگی زوجی کهنسال انداخته‌اند.

علیرضا سردشتی در متنی درباره این فیلم نوشته است: "با همه احترامی که برای سهراب سپهری قائلم، مرگ پایان رویاهای انسان است. اما تماس نزدیک با فردی که عزیزش را از دست داده، در حکم تهدیدی است بر خیالات".

سردشتی، پیش از این، مستند "از درخت" را درباره آثار حجمی صحرا ملاعلی ساخته بود و "دره آبی" دومین فیلم او محسوب می‌شود. او سال‌ها تجربه نوشتن شعر و داستان را داشته و در چندین اثر سینمایی و تئاتری همکاری کرده است.

نبی‌الله مقیمی، زبیده علیا و نجمه علیا بازیگران، میلاد تنیدنام و احسان یزدانی فیلمبردار، هادی جلدی صدابردار و تدوینگر، زهرا معظمی گودرزی مدیر تولید، و محمدمهدی جواهری‌زاده صداگذار این فیلم هستند.

همچنین طراح پوستر این اثر هادی جلدی بوده؛ در بخشی از این پوستر، به یکی از شعرهای بیژن الهی از شاعران "شعر دیگر" اشاره شده است: "اگر باز هم بگویند از تمام خاکسترها نان خواهند پخت/ من می‌پذیرم که مزرعه‌ها سوخته‌ست".

photo_۲۰۱۷-۱۲-۲۹_۰۵-۰۴-۵۵