سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین سلیمانی بازیگر جوانی است که این روزها در حال بازی در سریال "87 متر" به کارگردانی کیانوش عیاری است.

او در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود گفت: این روزها مشغول بازی در سریال"87 متر" هستم و علاوه بر این در یک اپیزود سریال "محکومین" هم‌بازی دارم. همچنین فیلم سینمایی "هاری" به کارگردانی امیر احمد انصاری و "هزارپا" به کارگردانی ابوالحسن داودی را نیز آماده اکران دارم که "هاری" اسفندماه به روی پرده می‌رود و "هزارپا" نیز احتمالاً پس از انجام مراحل فنی و آماده شدن به روی پرده می‌رود، چراکه آقای داودی تصمیمی برای حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر ندارند.

سلیمانی در ادامه درباره حضور در سریال عیاری و همکاری با این کارگردان اظهار کرد: "87 متر" داستان دو خانواده است که سر موضوعی باهم گره می‌خورند و من عضوی از خانواده آقای دهکردی هستم. کار با عیاری قابل‌مقایسه با هیچ کارگردان دیگری نیست و در طی این مدت تازه متوجه شدم پس از گذشت 21 سال کار در این حرفه چه جاهایی اشتباه فکر می‌کردم. هر کارگردانی تم خودش را دارد و عیاری نوع دیگری به زندگی نگاه می‌کند. عیاری نقطه نظراتی دارد که بسیار بارز است و من در حال شناخت و آموزش هستم، حتی گاهی مجبور می‌شوم خودم را بشکنم تا آدم قبلی نباشم.

هزارپا

حسین سلیمانی به همراه رضا عطاران در نمایی از فیلم"هزارپا"

بازیگر "زعفرانی" با اشاره به اینکه حضور در این سریال را اول و آخر به خاطر شخص عیاری پذیرفته است، ادامه داد: هم‌زمان با این کار سریال دیگری هم به من پیشنهاد شد که نقش اصلی کار بودم، ولی وقتی دو فیلمنامه را کنار هم گذاشتم درحالی‌که هنوز فیلمنامه "87 متر" کامل هم نبود، اما کار با عیاری را دوست داشتم و تمام آثار پخش‌شده و نشده او را دیده بودم و کار با او افتخاری است برای همه، این جزو علائق هر بازیگری است که بتواند این فرصت را داشته باشد تا با او کار کند و تصمیم‌گیری پذیرش حضور در اثر او کار سختی نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که تکمیل نبودن فیلمنامه و انتخاب آن ریسک نبود، گفت: هر داستانی که باشد عیاری آبروی خود را وسط نمی‌گذارد و این مهم است، بنابراین به نظرم انتخاب این اثر حتی بدون فیلمنامه کامل هم ریسک نبود.

 سلیمانی در ادامه به حضور در فیلم سینمایی "هزارپا" به کارگردانی ابوالحسن داودی اشاره کرد و درباره این همکاری عنوان کرد: کاراکتر من در این فیلم کمدی است و نقش جانباز جنگی را بازی می‌کنم که نابیناست و اقدامات او منجر به اتفاقاتی در یک آسایشگاه می‌شود.

وی ادامه داد: هر کارگردانی شیوه کاری خود را دارد. در طی این سال‌ها با کارگردان‌هایی کارکردم که همکاری با هرکدام از آن‌ها یک کلاس درس است. کار با ابوالحسن داودی خیلی راحت است و همکاری با او جزو کارهایی است که دوست نداری به‌زودی تمام شود، چراکه هرروز حالت خوب است و پر از خاطره‌های خوب. سر کار "هزارپا" ما هرروز با ایده‌های جدید به لوکیشن می‌رفتیم و به‌عنوان بازیگر دستمان برای اجرا کاملاً باز بود. خود آقای داودی هم در مقابل ایده‌های جدید مقاومت نمی‌کرد و علاوه بر این‌یک اتاق فکر هم راه می‌انداخت. او با تمام بازیگران چند جلسه دور خوانی داشت و شاید خیلی کم پیش آید که در سینما کارگردانی بتواند همه بازیگران را در یک روز و دور یک میز جمع کند، اما داودی این کار را انجام می‌داد. این همکاری برای من بسیار لذت‌بخش بود و کار را بسیار دوست دارم.