سرویس سینمایی هنرآنلاین: معمولا در روزهای منتهی به کریسمس رسانه‌ها، سایت‌ها و مطبوعات غربی دست به انتشار گزارش‌هایی در زمینه بهترین‌های هنر سال می‌زنند. مجله آتلانتیک با انتخاب سوژه سینما 10 فیلم برتر در سال 2017 را فهرست کرده است. در این فهرست آثاری از جردن پیل، کریستوفر نولان، مارتین مک‌دونا، دنی ویلنو، گی‌یرمو دل تورو، لی آنکریچ، دارن آرونوفسکی، شان اس. بیکر، پل تامس اندرسن و استیون اسپیلبرگ به مخاطبان معرفی شده است.

یک: برو بیرون

سینمایی "برو بیرون" کاری از جردن پیل فیلمی در ژانر ترسناک است که رد آن بازیگرانی نظیر مارکوس هندرسن، دانیل کالویا، کاترین کینر و الیسون ویلیامز بازی کرده‌اند. این فیلم اولین بار در ژانویه ۲۰۱۷ و در جشنواره فیلم ساندنس  روی پرده رفت و فوریه سال جاری در آمریکا منتشر شد.

فضاسازی، نویسندگی و کارگرانی این فیلم با استقبال قابل توجه منتقدان رو به رو شد و البته که این فیلم بر دل تماشاگران آن نیز نشست.  این فیلم با بودجه‌ای ۴٬۵ میلیون دلاری ساخته شد اما در گیشه به فروشی ۲۵۲ میلیون دلاری رسید.

1

داستان این فیلم درباره جوان سیاهپوستی به نام کریس است که همراه با رز که دختری دانشجو و سفید پوست است در رابطه عاشقانه به سر می‌برد. آنها قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما قبل از آنکه بتوانند به این تصمیم جامه عمل بپوشانند از طرف والدینشان به یک ملاقات عجیب در روستایی دور افتاده دعوت می‌شوند.

دو: دانکرک

"دانکرک" اثرکریستوفر نولان تقریبا در تمام بسته‌های پیشنهادی روزنامه‌نگاران هست. احتمالا درباره این فیلم حرف‌ و حدیث‌های بسیاری شنیده‌اید.  فیلمی جنگی که مهارت‌های نولان را در ساختن موقعیت‌های ناآرام و فضاسازی جنگ نشان می‌دهد. داستان این فیلم به واقعه دانرک اشاره دارد؛ زمانی که نیروهای آلمانی بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها را در منطقه دانکرک محصور کردند و حالا سربازان بریتانیایی از این منطقه باید فرار کنند.

تام هاردی، هری استایلز، فیون وایتهد و جک لودن از بازیگران این فیلم هستند.

نولان ساخت موسیقی این فیلم را مثل پنج فیلم دیگرش به هانس زیمر سپرد.

2

سه: سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری

اگر طرفدار کارگردان فیلم‌های "در بروژ" و "هفت روانی" هستید خبرتان بدهیم که آتلانتیک در پیشنهادهای 10 گانه بهترین فیلم‌های 2017 "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" به کارگردانی این نمایش‌نامه نویس و کارگردان ایرلندی را نیز پیشنهاد داده است.

در این فیلم بازیگرانی نظیر  فرانسیس مک‌دورمند، وودی هارلسن، سام راک‌ول، جان هاکس، پیتر دینکلیج و ابی کورنیش  بازی کرده‌اند.

3

چهار: بلید رانر ۲۰۴۹

"بلید رانر ۲۰۴۹" کاری است از دنی ویلنو که ریدلی اسکات تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است. این فیلم را دنباله‌ای بر فیلم "بلید رانر" معروف که اوایل دهه هشتاد میلادی ساخته شد برمی‌شمرند.

هریسن فورد، رایان گاسلینگ، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، جارد لتو و آنا د آرماس در این فیلم بازی کرده‌اند.

" بلید رانر ۲۰۴۹" نیز از فیلم‌هایی است که با استقبال توأمان منتقدان و تماشگران روبه‌رو بوده است.

4

پنج: شکل آب

"شکل آب" عنوان عجیبی است برای فیلمی در ژانر رمانتیک فانتزی گی‌یرمو دل تورو آن را کارگردانی کرده است. این فیلم در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی را از آن خود کرد.

5

شش: کوکو

در میان پیشنهادهای آتلانتیک یک فیلم انیمیشن هم خودنمایی می‌کند؛ فیلمی با نام "کوکو" به کارگردانی لی آنکریچ و نویسندگی آدریان مولینا. این انیمیشن، داستان پسرک ۱۲ ساله‌ای است که عاشق موسیقی است اما در خانواده او فعالیت در این زمینه نسل اندر نسل ممنوع بوده است اما آرزوی او این است که نوازنده‌ای تراز اول شود.

6

هفت: مادر

"مادر" اثر دارن آرونوفسکی. این هفتمین پیشنهاد این بسته است. کار معروف دارن آرونوفسکی که بازیگرانی همچون جنیفر لارنس، خاویر باردم، میشل فایفر، دامنل گلیسون و اد هریس در آن بازی کرده‌اند. آهنگساز شناخته شده، یوهان یوهانسون کار موسیقی این فیلم را برعهده داشته است.

7

هشت: پروژه فلوریدا

"پروژه فلوریدا" نام فیلمی است از شان اس. بیکر. در این فیلم بازیگر معروف آمریکایی، ویلم دافو بازی کرده است. این فیلم برای رقابت در بخش دو هفته کارگردانان هفتادمین جشنواره فیلم کن نیز انتخاب شد.

8

نه: رشته خیال

پل تامس اندرسن در سال 2017 با فیلم "رشته خیال" بار دیگر دانیل دی لوئیس را روی پرده سینماها برد. این دومین همکاری اندرسن و دی لوئیس بعد از فیلم  " خون به پا می‌شود" است. موسیقی این فیلم کاری است از یکی از اعضای گروه معروف ریدیو هد، یعنی جانی گرینوود.  

9

ده: پست

آخرین پیشنهاد آتلانتیک در سری آثار برگزیده سال 2017 کاری است از استیون اسپیلبرگ: پست.

"پست" با بازی مریل استریپ و تام هنکس درامی تاریخی است درباره پنهانکاری که چهار رئیس‌جمهور آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اولین کارمند زن واشینگتن پست، کاترین گراهام (مریل استریپ) و سردبیر بخش سوانح رانندگی، بنجامین سی. بردلی (تام هنکس) می‌خواهند وارد نبردی بی‌سابقه بین خبرگزاری‌ها و دولتی‌ها بشوند تا بتوانند اسنادی را از پنتاگون افشا کنند.

10