سرویس سینمایی هنرآنلاین: منصور لشکری قوچانی تهیه کننده که قرار بود فیلم سینمایی "زنگبار" به کارگردانی علی ملاقلی ‌پور را به جشنواره فیلم فجر سی و ششم برساند، به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: شورای صدور پروانه ساخت هنوز پاسخی به ما نداده که باعث نگرانی‌ است.

تهیه‌کننده "خط ویژه" و "قاتل اهلی" گفت: فیلمنامه "زنگبار" درباره دغدغه مردم است و حرف روز جامعه را می زند ولی هنوز مجوز ساخت آن صادر نشده است. به نظر من مدیران بسیار سلیقه‌ای تصمیم می‌گیرند و بر اساس یک قانون نوشته‌شده تصمیم‌گیری نمی‌کنند. نوع ممیزی با تغییر مدیران و افراد در سازمان سینمایی تغییر می‌کند که این باعث نگرانی است و به کلیت سیستم آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: این روزها فیلم‌هایی که به نوعی کمدی هستند با استقبال بیشتر هم از سوی مدیران و هم از سوی مخاطبان روبه رو می‌شوند. شورای صدور پروانه ساخت نیز برای این فیلم‌ها خیلی سریع تر از فیلم‌هایی که حرف سیاسی یا اجتماعی دارند پاسخ می‌دهد.

لشکری قوچانی در ادامه با اشاره به این‌ که فیلم‌های سیاسی و اجتماعی از ابتدای دریافت پروانه با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: فیلمنامه‌هایی که با تم سیاسی و اجتماعی نوشته‌ شده‌اند با مشکل مواجه می‌شوند، اما فیلمنامه‌هایی که سطح سلیقه مخاطب را پایین می‌آورند، آزادتر هستند و بدون هیچ مشکل و از دست رفتن زمانی تولید می‌شوند. در مقوله سینما و فرهنگ متأسفانه این فرهنگ است که نابود شده است. ما نباید بیشتر از این خرابش کنیم. من مخالف فیلم‌های طنز و کمدی نیستم اما بهتر است تکلیف سیاست‌ها مشخص شود تا ما هم بدانیم چه فیلم‌هایی را باید ساخت و چه فیلم‌هایی را نباید ساخت. حداقل هر دو را بگذارند ساخته شود و مخاطب باشد که دست به انتخاب می‌زند.

وی در پاسخ به ارقام متناقضی که از فروش "قاتل اهلی" منتشر شده است، گفت: فروش "قاتل اهلی" تاکنون خوب بوده است. خود من هم درباره این ارقام متناقض سؤال برایم پیش‌آمده بود ولی زمانی که با پخش‌کننده فیلم دراین‌باره صحبت کردم متوجه شدم برخی از سینماهای نمایش فیلم در سیستم مکانیزه ثبت فروش حضور ندارند و این باعث یک اختلاف رقم 15 تا 20 درصدی در رقم فروش کلی فیلم شده است. متاسفانه نحوه چیدمان فیلم‌ها در شورای صنفی به گونه ای است که به همه فیلم‌های حاضر بر پرده صدمه می‌زند.