سرویس سینمایی هنرآنلاین: پندار اکبری بازیگر این روزها با نمایش "شال و انگشتر" روی صحنه تئاتر است و بازی در سریال"ایراندخت" به کارگردانی محمدرضا ورزی را هم در کارنامه دارد. او امسال فیلم کوتاه "جاده فرعی" را هم ساخت که نخستین حضور جدی او در عرصه کارگردانی است.

این بازیگر در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص حضور "جاده فرعی" در جشنواره‌های خارجی گفت: این فیلم را برای حضور در جشنواره‌های خارجی ارسال کردیم تا بتوانیم در مجامع بین المللی حضور داشته باشیم اما با توجه به محدودیت‌هایی که برای فیلم‌های ایرانی گذاشتند، نمی‌توانیم بطور کامل دسترسی داشته باشیم. یک بخش از این محدودیت‌ها به تحریم‌ها بر می‌گردد و یک بخش هم توانایی مالی خودمان بوده است.

اکبری در ادامه درباره حضور کمرنگش در سینما بیان کرد: بحث سختگیری و انتخاب درست صرفا نیست، بحث این است که پیشنهاد خوبی داده نمی‌شود و انگار تهیه کنندگان و کارگردانان ترجیح می‌دهند با گزینه‌هایی کار کنند که رفاقتی با آنها دارند یا قبلا جواب گرفته‌اند و اکثرا اینگونه به سراغ بازیگر می‌روند و نباید منتظر پیشنهاد سینمایی باشی مگر آنکه خلافش ثابت شود.

وی ادامه داد: نه تنها من، خیلی از بچه‌هایی که در تلویزیون و سینما فعال بودند، امروز بیکار هستند و تعدادی از یک پروژه به پروژه دیگر می‌روند و این سیاست تولیدکنندگان است و بخشی هم نگاه گیشه‌ای است که دوست دارند به سراغ کسانی بروند که از آنها در گیشه جواب گرفته‌اند.

بازیگر سریال"فاصله‌ها" افزود: برخلاف آنچه که ادعا می‌شود، باندبازی حرف اول را در سینما، تئاتر و تلویزیون می‌زند. در تلویزیون و تئاتر هر کسی سهم خود را دریافت می‌کند، اما وارد شدن به سینما خیلی محال به نظر می‌رسد.

اکبری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه حضور عبدالرضا اکبری به عنوان پدر بر روی کار او تاثیر داشته است، بیان کرد: اصولا همینجوری هم بچه‌هایی که متولد سینما هستند و نام پدرهایشان را بر دوش می‌کشند، محکوم به پارتی بازی هستند و اینکه همه گمان می‌کنند این افراد هیچ تلاشی نکرده‌اند. در صورتی که قطعا اینگونه نبوده و نه تنها من، بلکه خیلی دیگر از بچه‌ها تلاش و زحمت خودشان بوده است که امروز به جایگاهی رسیده‌اند. حال فکر کنید اگر از نام پدرانمان هم استفاده کنیم چه جوی شکل می‌گیرد و چه چیزها که نمی‌شنویم. مبنای کار من و پدرم  از همان ابتدا ایستادگی و تلاش خود من بود تا قدر موقعیت‌ها را بهتر بدانم. درچند سال اخیر بیشتر فعالیتم در تئاتر متمرکز شده چرا که هم بیشتر یاد می‌گیرم و هم بیشتر تلاش می‌کنم و حاصل آن نیز لذت بخش است.

وی در خاتمه درباره حضور در عرصه تئاتر عنوان کرد: فعلا نمایش "شال و انگشتر" به کارگردانی پدرم را روی صحنه دارم و احتمال تمدید و بازتولید آن زیاد است؛ اما حضور در نمایش دیگر و متن دیگر فعلا روی آن تمرکز ندارم و ترجیح می‌دهم کمی استراحت کنم، چرا که از ابتدای امسال دائما مشغول بودم و نیاز به یک استراحت کافی دارم.