سرویس سینمایی هنرآنلاین: "سینما آی‌فیلم" چهارشنبه‌ شب‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. برنامه‌ای که به معرفی فیلم‌های در حال اکران و جدول فروش آن‌ها می‌پردازد و با دست اندرکاران این فیلم‌ها به گپ و گفت می‌پردازد. این برنامه را وحید رونقی و محمد تنکابنی به صورت مشترک تهیه می‌کنند.

وحید رونقی یکی از تهیه کنندگان این برنامه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درخصوص این برنامه و اهدافی که دارد گفت: برنامه" سینما آی فیلم" کار خود را از سال 92 به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی با سه مجری متفاوت و روی سه کانال مختلف آی فیلم آغاز کرد و هدف ما از ابتدا در داخل کشور این بود که برنامه حول  نقد و تحلیل فیلم نباشد، بلکه به دنبال ایجاد فرصتی برای فیلم‌های سینمایی بودیم تا فیلم‌ها به مخاطبان بهتر معرفی شوند و مردم با عوامل و انگیزه‌های سازندگان آن آشنا شوند و ترغیب به دیدن فیلم در سینما شوند.

وی ادامه داد:  ما معتقدیم سینما یکی از سالم‌ترین تفریحات یک خانواده است و شبکه آی فیلم نیز مخاطبش خانواده‌های ایرانی هستند و اتفاقا یکی از شبکه‌های پرمخاطب هم هست و این اتفاق باعث بالا رفتن شانس فیلم‌ها در جذب مخاطب می‌شود، اما در خارج از کشور با این هدف این برنامه را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم سینمای ایران را به مخاطبان انگلیسی زبان و عربی زبانمعرفی کنیم.

 تهیه کننده "سینما آی فیلم" درباره تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌های سینمایی که در حال پخش از تلویزیون هستند، اظهار کرد: برنامه‌های زیادی ساخته شده‌اند و مهمترین آن‌ها نیز "هفت" بود که فراز و نشیب‌های خاص خودش را داشت. "سینما دو" و یا برنامه‌های دیگری هم هستند که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند و هر کدام اهداف خاص خود را دارند. آنچه ما در این برنامه  18 دقیقه‌ای به عنوان هدف قرار دادیم، گفتگوهایی مفصل با عوامل فیلم‌های در حال اکران است اما در قالب یک برنامه چکیده؛ در واقع ما سعی کردیم در مدت زمانی کم، مفیدترین اطلاعات را به مخاطب ارائه دهیم. با توجه به این که این روزها مخاطبان خیلی حوصله نمی‌کنند تا در مدت زمانی طولانی پای تلویزیون بنشینند و تلویزیون دیدن مخاطب هم همانند کتاب خواندنش شده است، ما هم سعی کردیم که یک بسته اطلاعاتی کوتاه به او ارائه دهیم تا بتواند اطلاعات مورد نیازش را درباره  فیلم‌ها کسب کند.

رونقی در پاسخ به این سوال که ملاک انتخاب فیلم‌ها برچه اساس است، بیان کرد: معمولا در معرفی فیلم‌هایمان سعی می‌کنیم انتخاب نداشته باشیم و فیلم‌های در حال اکران را به یک اندازه ببینیم، اما از آنجایی که ظرفیت زمانی برنامه ما محدود است به همین دلیل گاهی به لحاظ این محدودیت نمی‌توانیم به سراغ همه فیلم‌ها برویم و همه آن‌ها را معرفی کنیم. درست  به دلیل همین محدودیت زمانی نمی‌توانیم به سراغ فیلم‌های خوب گروه هنروتجربه برویم. ما هیچ منعی برای انتخاب فیلم‌هایمان نداریم و تاکنون موردی نبوده است که از معرفی آن منع شده باشیم. همانطور که گفتم اولویتی برای انتخاب فیلم‌ها نداریم اما گاهی محدودیت زمانی این اجازه را به ما نداده است به سراغ سایر آثار روی پرده هم برویم.

وی همچنین درباره حضور این برنامه در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز خاطرنشان کرد: ما در طی این سال‌ها همواره در جشنواره فیلم فجر حضور داشتیم و امسال هم به امید خدا اگر شرایط به ما این اجازه را بدهد قطعا حضور خواهیم داشت.

این تهیه کننده در خاتمه درباره افزایش زمان پخش برنامه گفت: شبکه آی فیلم شبکه فیلم و سریال است و اولویتش هم پخش فیلم و سریال است و به همین دلیل زمان برنامه ما بیشترین زمانی است که به یک برنامه تلویزیونی اختصاص داده شده است. خود شبکه این ظرفیت را به ما نمی‌دهد که بتوانیم زمان بیشتری داشته باشیم وگرنه ما ایده‌های زیادی داریم که اگر زمان داشته باشیم می‌توانیم آن را در برنامه اجرایی کنیم.