به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند "پسر حاج علی" به کارگردانی حمید کوهپایی که پیش از این اثر منتخب جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو شده بود امسال در بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت حضور دارد و امروز ١٩ آذر ساعت ١٨ در این جشنواره اکران خواهد شد.

مستند"پسر حاج علی" در ظاهر روایتی است از کوچکترین قهوه خانه ایران که توسط کاظم مبهوتیان اداره می‌شود و نزدیک به صد سال قدمت دارد اما در حقیقت برشی است از جامعه ایرانی، روابط و مناسبت‌های مردم این سرزمین که درکمترین زمان تماس بین مردم با هم در کوچه و بازار اتفاق می‌افتد.

این اثر مستند سرگشتگی مردم گرفتار در تکنولوژی را نشان می‌دهد که در پی یافتن گذشته دلنشین نه چندان دور در کوچه‌های تنگ بازار تهران روان می‌شوند و بخشی از آن را در قهوه خانه حاج علی می‌یابند.

مستند "پسر حاج علی" محصول سال ١٣٩٤ مخاطب را به هزار تویی از فرهنگ شیرین ایرانی می‌برد و در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو اثر منتخب شناخته شده است.

سایر عوامل فیلم مستند"پسر حاج علی" عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حمید کوهپایی، تصویربردار: شهریار ارجمندی، تدوین:امیرحسین سیاح، صدابردار:امیرعاشق حسینی، موسیقی:حسین فاضل، دستیار کارگردان: امیرحسین کوهپایی،  تیتراژ و صداگذاری : میثم حاجی علیان، محصول : مرکز گسترش سینمای تجربی