ادامه فیلم "دنیای ژوراسیک" 22 ژوئن 2018 اکران می‌شود.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: اولین آنونس فیلم "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" (Jurassic World: Fallen Kingdom) به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا منتشر شد.

کریس پرات و برایس دالاس هوارد نقش‌های خود در فیلم قبلی را تکرار کرده‌اند. جاستیس اسمیت، جیمز کرامول، توبی جونز و جف گلدبلوم نیز در دنباله "دنیای ژوراسیک" (2015) می‌کنند که در دنیا 1.6 میلیارد دلار فروخت و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

در آنونس فیلم شاهد بازگشت شخصیت ایان مالکوم با بازی گلدبلوم هستیم که در یک جلسه که ظاهراً برای تصمیم‌گیری درمورد دایناسورهای جامانده در جزیره برگزار شده است، شهادت می‌دهد. اکنون یک آتشفشان جان آن دایناسورها را تهدید می‌کند و قهرمانان فیلم باید برای نجات بلو، دایناسور اوئن (با بازی پرات) تن به یک عملیات نجات بدهند، اما اوئن و کلر (با بازی هوارد) هنگام انجام مأموریت به توطئه‌ای پی می‌برند که می‌تواند تهدیدی برای انسان‌ها باشد.

کالین تره‌ورو که "دنیای ژوراسیک" را کارگردانی کرد، فیلمنامه "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" را با همکاری درک کانلی نوشته است. این فیلم 22 ژوئن 2018 روی پرده سینماها می‌رود.

فیلم قبلی 14 سال پس از فیلم سوم "پارک ژوراسیک" روی پرده سینماها رفت. "پارک ژوراسیک" و دنباله آن "دنیای گمشده پارک ژوراسیک" به ترتیب سال 1993 و 1997 اکران شدند. فیلم اول 914.7 میلیون دلار و فیلم دوم 618.6 میلیون دلار در دنیا فروخت. "پارک ژوراسیک 3" به کارگردانی جو جانستن سال 2001 به نمایش درآمد، اما با 368 میلیون دلار فروش در دنیا (181 میلیون دلار در آمریکای شمالی) نتوانست به‌پای دو فیلم اول برسد. استیون اسپیلبرگ دو فیلم اول را کارگردانی کرد و مدیر تولید فیلم سوم بود. او مدیر تولید "دنیای ژوراسیک" و "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" هم هست.