سرویس سینمایی هنرآنلاین: جدول فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت حکایت از آن دارد که تنها چند فیلم‌ موفق به جذب مخاطب شدند و اکثر فیلم‌های روی پرده شانس چندانی در گیشه نداشتند. این در حالی است که از چهارشنبه پیش سه فیلم جدید به فیلم‌های در حال اکران افزوده شده است.

"آینه بغل" تازه‌ترین ساخته سینمایی منوچهر هادی است از روز چهارشنبه روی پرده سینماها رفت و در مدت دو روز موفق به فروش 675 میلیون تومانی شد.  در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قیمت اینه بغل ماشین بعضى ها برابر تمام زندگى خیلى هاست. محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنینی بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رسول نجفیان و رایان شایگان در "آینه بغل" به ایفای نقش می‌پردازند.

"وقتی برگشتم..." به کارگردانی وحید موسائیان نیز در دو روز 145 میلیون تومان فروخت. این فیلم یک فیلم عاشقانه و در عین حال خانوادگی است که قصه آن می‌تواند بخشی از زندگی هر یک از ما باشد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: خانه‌ای قشنگ دارد و فرنگ. رویا دارد و واقعیت و عشقی که خانه را سرپا نگه می‌دارد.

در این فیلم رضا کیانیان، افشین هاشمی، لادن مستوفی، بیتا فرهی، رعنا آزادی ور، سروش صحت، منظر لشگری، امید روحانی، حسین محب اهری، نورالدین جوادیان، سحر آربین و با حضور احترام برومند، در ایران، دبی و پاریس فیلمبرداری شده است.

"فهرست مقدس" تازه‌ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان، به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدهمدانی، نیز در دو روز 12 میلیون تومان فروش را تجربه کرد. این انیمیشن سینمایی تاکنون موفق شده رتبه نخست را در جشنواره های بین المللی مانند جشنواره نیویورک، فیلم مادرید، هالیوود اینترنشنال مووینگ پیکچرز (کالیفرنیا)، جیپور هندوستان، 12 ماه رومانی و رتبه سوم را در جشنوار 12 ماه فیلم لندن کسب نماید. این انیمیشن الهام گرفته از یک داستان واقعی تاریخ است.

"قاتل اهلی" آخرین ساخته مسعود کیمیایی تاکنون موفق به فروش یک میلیارد و 360 میلیون تومان فروش شده است.

این فیلم داستان زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش یک شخصیت سیاسی است که درگیر ماجراهایی می شود... پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، پگاه آهنگرانی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، کاترین اصلانی و پولاد کیمیایی بازیگران این فیلم هستند.

"شکلاتی" فیلم جدید سهیل موفق نیز موفق شد طی مدت یک هفته 150 میلیون تومان فروش داشته باشد.

شبنم مقدمی، ناصر ھاشمی، محمدرضا ھدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، با ھنرمندی شھره لرستانی و داریوش اسد زاده، بازیگران کودک: محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمد حسین بلوکات، سامان میرحسینی، شھاب شیر مردی و ھمراز اکبری در "شکلاتی" به ایفای نقش میپردازند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: "همه چیز از یک جعبه شکلات شروع شد؛ یعنی من بچه بودم ...بچه هم که باشیم بازم شکلات عاشقانه ترین مزه دنیاست اما..."

"شکلاتی" در سی‌امین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر کودک نامزد دریافت جایزه شد و شبنم مقدمی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از این دوره جشنواره دریافت کند.

"آذر" نخستین ساخته محمدحمزه‌ای و تهیه کنندگی نیکی کریمی نیز موفق شد 350 میلیون فروش را تجربه کند.

 در خلاصه داستان "آذر" آمده است: برای خودم فکرهایی داشتم، ارزو داشتم، می خواستم قهرمان بشم، می خواستم اون چیزی که جامعه بهم تحمیل میکنه رو کنار بزنم، خوبه... در این فیلم نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می پردازند.

"زرد " به کارگردانی مصطفی تقی زاده تاکنون موفق به فروش 5 میلیارد و 220 میلیون تومانی شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آدم‌های عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه... بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار در "زرد " به ایفای نقش می‌پردازند.

"خفه گی "عنوان تازه‌ترین اثر فریدون جیرانی است که سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، 4 میلیارد و 225 میلیون تومان فروش را پشت سر بگذارد.

"خفه‌گی داستان فیلم جیرانی این بار نیز یک مشرقی به همراه دارد، فضای فیلم فضایی مالیخولیایی و وهم‌آلود است که دیدنش خالی از لطف نیست. در این فیلم نوید محمد زاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا با هنرمندی ماهایا پطروسیان و با حضور افتخاری پولاد کیمیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"شنل " دومین ساخته حسین کندری است موفق شد، 265 میلیون تومان فروش داشته باشد. این در حالی است که تلویزیون تبلیغات این فیلم را با حضور تنها یک سکانس از باران کوثری پخش می‌کند که اعتراض این بازیگر را نیز به همراه داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: خیلی طول میکشه باور کنی که دیگه منو نمی بینی. شنیدی چی گفتم صحرا؟ باران کوثرى، رضا بهبودى، بهار کاتوزى، مسعود فروتن، بابک انصاری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"خانه دختر " فیلم جنجالی شهرام شاه‌حسینی است که پس از گذشت 3 سال در حالی به روی پرده سینماها می‌رود که دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این فیلم تاکنون 3 میلیارد و 80 میلیون تومان فروش داشته است.

ماجرای فیلم درباره دو دختر دانشجوست که به دنبال کشف راز مرگ هم‌دانشگاهی خود، درست در روز پیش از مراسم عروسی‌اش هستند. در همین بین مرتضی قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند. حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رؤیا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی‌ور، نادر فلاح، پردیس احمدیه، امیرعلی نبویان‌‌‌، مهدی خنجری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"ایتالیا ایتالیا " اولین ساخته کاوه صباغ زاده نیز توانست 1 میلیارد و 700 میلیون فروش داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره. حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"قهرمانان کوچک " به کارگردانی حسین قناعت که تنها فیلم کودک و نوجوانی است که به روی پرده رفته است موفق شد 2 میلیارد و 390 میلیون تومان فروش داشته باشد.

 قهرمانان کوچک برگرفته از نام و یاد پهلوان کوچک ایران شهید سعید طوقانی پهلوان ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است. به گفته کارگردان، "قهرمانان کوچک " اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک و نوجوان است که در راستای تولید ملی بدون هیچ شعار و سفارشی ساخته‌شده است. برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش) و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان برزین، کامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"غیرمجاز" به کارگردانى حسن یکتا پناه و تهیه کنندگى محمدحسین عامرى پویا توانست 320 میلیون تومان فروش را پشت سرگذارد.

فیلم سینمایی "غیرمجاز" یک اثر اجتماعی است که در اردیبهشت ماه ۹۴ فیلمبرداری آن به پایان رسید و داستان آن روایتگر بخشى از زندگى دختر جوانی است که در پی یافتن نامزد خود به تهران می آید و در این راه با ناملایماتی روبه رو می‌شود که توقع آن را ندارد. بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از میلاد کی‌مرام، لیلا زارع، یاسمن معاوی، نگار جوکار با حضور پریوش نظریه و با هنرمندی لوون هفتوان هستند.

"خالتور" به کارگردانی آرش معیریان نیز تاکنون موفق به فروش 4 میلیارد و 450 میلیون تومانی شده است. این فیلم یک کمدی موزیکال است که به زندگی سه جوان موزیسین که سعی دارند اسیر موسیقی بازاری نشوند می‌پردازد. محمدرضا شریفی نیا، پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، سحر قریشی، بازیگران این فیلم هستند.

"ثبت با سند برابر است" به کارگردانی بهمن گودرزی است که از هفته گذشته به روی پرده سینماها رفت. این فیلم تاکنون 1 میلیارد و 520 میلیون تومان فروش داشته است.

 در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همیشه تو زندگیم دنبال یه پاس طلایی بودم ولی بهم پاس که ندادن هیچ، خودشون توپ رو کردن تو گل! اونا شدن غزال تیزپا، من شدم شیر، بی یال…. امین حیایی، مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، فرزاد حسنی، سحر قریشی، الهام حمیدی، علی مشهدی، سپند امیرسلیمانی، پوریا پورسرخ، محمدرضا شریفی نیا بازیگران این فیلم هستند.

"صفرتا سکو" به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی نیز طی این مدت 210 میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم روایتی است از زندگی خواهران منصوریان که قهرمانان ووشوکار جهان هستند.

"اشنوگل " به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرندی نیز طی این مدت 51 میلیون فروش را تجربه کرده است.

قصه این فیلم درباره یونس است که به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالا یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده… برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، محمد عفراوی، محمد دلگشا، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری، علی عبادی، لویک زاکاریان و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.