سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت فاکس قرن بیستم، دکستر فلچر را بجای برایان سینگر به عنوان کارگردان فیلم "حماسه کولی" (Bohemian Rhapsody) انتخاب کرد. تولید این پروژه که فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره گروه راک کویین است، از هفته آینده در لندن از سرگفته می‌شود.

به گزارش ورایتی، فلچر کارگردان فیلم‌هایی چون "ادی عقاب" و "بیل وحشی" است و در فیلم‌هایی مانند "کیک-اس" و "استارداست" بازی کرده است.

فاکس خبر انتخاب فلچر را چهارشنبه، دو روز بعد از اخراج برایان سینگر و لغو قرارداد او اعلام کرد. فاکس دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: برایان سینگر دیگر کارگردان "حماسه کولی" نیست. فاکس، نیو ریجنسی و شرکت جی‌کی فیلمز متعلق به گراهام کینگ که تهیه‌کنندگان فیلم "حماسه کولی" هستند، "دسترسی نداشتن غیرمنتظره" به سینگر را دلیل توقف تولید پروژه از هفته پیش اعلام کردند.

ظاهراً این تصمیم به دنبال افزایش درگیری‌ها بین سینگر و رامی مالک بازیگر نقش فردی مرکوری خواننده گروه کویین و غیبت‌های پیاپی سینگر از سر صحنه فیلم اتخاذ شد که فاکس را وا داشت از اول دسامبر تولید پروژه را متوقف کند.

"حماسه کولی" قرار است 25 دسامبر 2018 روی پرده سینماها برود. فاکس تاریخ اکران فیلم را عوض نکرده است. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند حدود دو هفته از فیلمبرداری باقی مانده است.

در نتیجه غیبت سینگر، تامس نیوتن سیگل فیلمبردار پروژه، چند روز بجای او سکانس‌ها را کارگردانی کرد. گفته شده است مالک هم به فاکس شکایت کرد و سینگر را به حضور نداشتن سر صحنه، غیر قابل اعتماد بودن و رفتار غیر حرفه‌ای متهم کرد. تام هالندر بازیگر نقش جیم بیچ مدیر برنامه‌های کویین نیز به خاطر رفتار سینگر برای مدتی کوتاه پروژه را ترک کرد، اما در نهایت راضی شد که بازگردد.

از سوی دیگر، سینگر روز دوشنبه چند ساعت بعد از اعلام خبر اخراج در بیانیه‌ای مدعی شد که فاکس حاضر نشد به او اجازه مراقبت از "والدین بسیار بیمار" همین‌طور رسیدگی به وضعیت سلامتی خودش را بدهد. سینگر 52 ساله کارگردان فیلم‌هایی چون "مظنونین همیشگی"، چهار فیلم "افراد ایکس"، "جک غول‌کش" و "سوپرمن بازمی‌گردد" است.

بن هاردی در "حماسه کولی" در نقش راجر تیلور درامر ظاهر می‌شود و گولیم لی نقش برایان می گیتاریست اصلی گروه کویین را ایفاء می‌کند. جو ماتزلو نقش جان دیکن گیتاریست باس را دارد. لوسی بوینتن نقش مری آستین همراه همیشگی مرکوری را بازی می‌کند.

مرکوری آهنگ‌های مختلفی از جمله "حماسه کولی"، "ملکه قاتل"، "کسی برای دوست داشتن"، "الان جلوی من را نگیر"، "چیز کوچولوی احمقانه‌ای به نام عشق" و "ما قهرمانانیم" را برای کویین نوشت.

فردی مرکوری با نام اصلی فرخ بلسارا، متولد پنجم سپتامبر 1946 در زنگبار در تانزانیا بود. خانواده او از پارسیان زرتشتی منطقه گجرات در غرب هندوستان بودند. او با می و تیلور در 1970 گروه کویین را تشکیل داد و تا 1991 که در 45 سالگی بر اثر عوارض ناشی از اچ‌آی‌وی/ایدز درگذشت، خواننده اصلی این گروه بود. بین 150 تا 300 میلیون نسخه از آلبوم‌های کویین به فروش رسیده است.

در 2016 به مناسبت 70 سالگی مرکوری، یک سیارک به نام او نام‌گذاری شد. سیارک 17473 که بین مدارهای مریخ و مشتری قرار دارد، در سالی که مرکوری درگذشت، کشف شد.