به گزارش هنرآنلاین، برنامه "کافه فیلم" شبکه آی فیلم، پنجشنبه ۱۶ آذر به مناسبت سالگرد درگذشت کارگردان بزرگ ایرانی زنده یاد علی حاتمی، "مادر" اثر ماندگار وی را به ‌نمایش گذاشته و پس از پخش فیلم به بررسی آثار وی با حضور استاد محمود کلاری می‌پردازد.

امید روحانی مجری –کارشناس این برنامه پس از نمایش فیلم "مادر"، با محمود کلاری فیلم‌بردار این اثر ماندگار تاریخ سینمای ایران، درباره زیبایی‌شناسی سینمای مرحوم علی حاتمی گفت‌وگو خواهدکرد.

"مادر" محصول سال ۱۳۶۸ است. موسیقی فیلم ساخته ارسلان کامکار است که به همراه گروه کامکاران اجرا شد. محمود کلاری نیز فیلم‌برداری فیلم را برعهده داشته است.

رقیه چهره‌آزاد و اکبر عبدی برای بازی در این این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش دوم مرد و عبدالله اسکندری سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را دریافت کردند.

علی حاتمی در فیلم جاودانش، مادری را به تصویر کشیده است که به خانه برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌ و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند، به آخر برساند...

زنده‌یاد رقیه چهره آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی و جمشید هاشم پور در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

برنامه "کافه‌فیلم" که در شبکه آی فیلم تهیه می‌شود، هر پنجشنبه شب‌ یکی از فیلم‌های سینمایی فاخر کشور را برای مخاطبان داخلی‌اش نمایش داده و گفت و گویی صمیمی و در عین حال کارشناسی را با کارگردان فیلم رقم می زند.