سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم انیمیشن "جزیره سگ‌ها" (Isle of Dogs) به کارگردانی وس اندرسن برای اولین بار در دنیا در افتتاحیه شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آید. برای نخستین بار در تاریخ برلیناله است که این جشنواره با فیلمی انیمیشن شروع می‌شود.

"جزیره سگ‌ها" بعد از "خانواده رویال تننبام" (2002)، "زندگی در آب با استیو زیسو" (2005) و "هتل بزرگ بوداپست" (2014) چهارمین فیلم اندرسن است که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین روی پرده می‌رود. "هتل بزرگ بوداپست" نیز فیلم افتتاحیه برلیناله بود و برنده خرس نقره‌ای جایزه بزرگ داوران شد.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین با ابراز خوشحالی از انتخاب "جزیره سگ‌ها" به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره برلین 68 گفت: این فیلم با جذبه وس اندرسن، دل تماشاگران را به دست می‌آورد.

فیلم جدید اندرسن 23 مارس 2018 در سینماهای آمریکای شمالی و از آوریل 2018 در سطح بین‌المللی اکران می‌شود.

شرکت فاکس سرچ‌لایت "جزیره سگ‌ها" را توزیع می‌کند که مانند "آقای فاکس شگفت‌انگیز" (2009)، دیگر ساخته اندرسن یک انیمیشن استاپ-موشن است. داستان در ژاپن در آینده نزدیک روی می‌دهد، جایی که در آن سگ‌ها به خاطر نگرانی از انتقال آنفلوانزای سگی در یک جزیره قرنطینه هستند. فیلم، داستان پنج سگ محلی – چیف، رکس، باس، دوک و کینگ – را دنبال می‌کند. آن‌ها از زندگی در جزیره خسته شده‌اند تا این که پسری به نام آتاری کوبایاشی در جستجوی سگ خود به جزیره می‌آید و...

صداپیشه‌های "جزیره سگ‌ها" را تعدادی از ستاره‌ها شامل برایان کرانستن، ادوارد نورتن، لیو شرایبر، بیل موری، جف گلدبلوم، اسکارلت جوهانسن، تیلدا سوئینتن، کن واتانابی، گرتا گرویگ، فرانسیس مکدورمند، اف. موری آبراهام، کورتنی بی. ونس و هاروی کایتل تشکیل می‌دهند.

"راشمور"، "دارجلینگ لیمیتد" و "قلمرو طلوع ماه" از دیگر فیلم‌های اندرسن است.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 25 فوریه 2018 برگزار می‌شود. توم تیکور کارگردان آلمانی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.