سرویس سینمایی هنرآنلاین: عباس غزالی بازیگر امسال قرار است با دو فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. او در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درخصوص فعالیت‌های اخیر خود گفت: دو فیلم و یک سریال آماده پخش و اکران دارم و این روزها نیز مشغول بازی در یک فیلم سینمایی هستم که فیلمبرداری آن به تازگی آغاز شده و تا دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: فیلم" من یوسفم مادر" را آماده اکران دارم که طبق خواست تولید کننده اثر در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد و از جمله فیلم‌هایی است که به چند جهت دوستش دارم. این فیلم محصول مشترک ایران، کویت و عراق است و به نوعی بین‌المللی محسوب می‌شود. من هم دراین فیلم نقش کاراکتری را بازی می‌کنم که ملیت دیگری دارد. برایم ایفای این نقش جذاب بود و برای حضور در چند جشنواره خارجی نیز درخواست داده شده و پذیرفته شده است و از جمله کارهایی است که در سال جدید در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

بازیگر "قیچی" افزود: فیلم "همه چی عادیه" نیز دیگر فیلمی است که در ژانر اجتماعی و با رگه‌هایی از فانتزی ساخته شده است و قرار است در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

غزالی همچنین در ادامه بیان کرد: فیلم دیگری که در حال حاضر مشغول بازی در آن هستم با نام فعلی "شب لرزه" قرار است که در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد و به دلیل تغییر نام تاکنون اخبار رسمی از این فیلم منتشر نشده است. این فیلم به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه کنندگی سعید سعدی در حال فیلمبرداری است و در ژانر اجتماعی تولید می‌شود.

وی درباره نقش خود در این فیلم گفت: نقشی که در این فیلم بازی می‌کنم چالش برانگیز و با نقش‌هایی که تاکنون ایفا کرده‌ام، بسیار متفاوت است. در واقع از آن جنس نقش‌های خاکستری است که جای تامل بسیار دارد و هربازیگری را قلقلک می‌دهد، اما هر کسی جرات بازی آن را ندارد.

بازیگر سریال" وضعیت سفید" اظهار کرد: سریال "آشوب" را هم آماده پخش دارم که با توجه به حضور یک سریال دیگر با همین عنوان در شبکه نمایش خانگی، احتمالا عنوان این سریال نیز تغییر خواهد کرد و از زمستان به روی آنتن می‌رود. در واقع بعد از مدت‌ها با این سریال به تلویزیون باز می گردم. کار را دوست دارم و امیدوارم که کار ارزنده‌ای شده باشد. این سریال داستانش مربوط به دوران بعد از انقلاب است و در خرمشهر می گذرد و از اواسط سریال به ماجرای جنگ می‌پردازد.

غزالی در پاسخ به این سوال که گزیده کاری تا چه اندازه برای او ره آوردی مثبت بوده است، عنوان کرد: بستگی دارد به این که چه چیز را نقطه قوت و چه چیز را نقطه ضعف دانست، این بستگی به نگاه افراد دارد، اما بازیگری برای من مقدس است. خودم را ارزان نمی‌فروشم و برای مخاطبم احترام قائل هستم. تمام تلاشم را می‌کنم بهترین کار را برای مخاطبانی که باعث اعتبار من شده‌اند ارائه دهم و آنچه خواسته آنهاست را به بهترین شکل برآورده کنم که این کار نیز نیازمند صبوری بسیاری است.

 وی ادامه داد: اگر امروز گزیده کار باشم به دلیل کم کاری و خوش آمدن از این کم کاری نیست، اما باید دید پیشنهادات چقدر دندان گیرهستند. تاکنون دم به تله نداده ام و به صرف بودن در این حرفه، بازی در هر کاری را نپذیرفتم. اگر نگاهی به کارنامه بزرگان این عرصه بیندازید قطعا می‌بینید که چرا آنها ماندگار شده‌اند. من هم سعی می‌کنم از این بزرگان بیاموزم و راز ماندگاری را از آنها داشته باشم. اگر مشایخی، هاشمی، پورصمیمی، کشاورز و سایر بزرگان این عرصه امروز ماندگار هستند به این دلیل است که بازیگری برایشان تقدسی دارد که بابت آن هر مالیاتی می‌پردازند تا در خدمت مخاطب بوده و روبه جلو کارکنند و متنوع؛ من هم این شیوه را دنبال می‌کنم. سعی می‌کنم خودفروشی نکرده و کاری را انتخاب کنم که من را یک پله روبه جلو ببرد و تاثیرگذار و جذاب برای مخاطب باشد.

این بازیگر در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا از تلویزیون دوری کرده و بعد از "مادرانه" در اثر دیگری حضور نیافته است، گفت: این دوری به چند دلیل بود، اول به خاطر تداخل کاری و دوم این که خودم می‌خواستم شانسم را در سینما امتحان کنم، بنابراین تمرکزم بیشتر در آنجا بود، ضمن این که اکثر سریال‌هایی را که نپذیرفتم و پخش شد، اتفاقی برایشان نیفتاده است و من هم نمی‌خواهم خاطره خوب سریال‌هایی مانند "وضعیت سفید" را از خاطر مخاطبان با کارهای ضعیف از بین ببرم.