سرویس سینمایی هنرآنلاین: حلقه منتقدان فیلم نیویورک (NYFCC) پنجشنبه شب به وقت ایران بهترین‌های دنیای سینما در سال 2017 را انتخاب کرد.

منتقدان نیویورکی، "لیدی برد" (Lady Bird) اولین تجربه کارگردانی گرتا گرویگ بازیگر را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کردند. این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را نیز برای سرشا رونان به همراه داشت.

لوری متکالف و لوکاس هجز دیگر بازیگران کمدی درام "لیدی برد" هستند که اولین بار در دنیا در جشنواره تورنتو روی پرده رفت. فیلم ماجراهای زنی جوان را در کالیفرنیای جنوبی را دنبال می‌کند.

"پروژه فلوریدا" (The Florida Project) به کارگردانی‌ شان بیکر نیز در دو بخش بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد مکمل (ویلم دافو) برنده شد. این فیلم اولین بار در دنیا در چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن روی پرده رفت. داستان "پروژه فلوریدا" در یک تابستان روی می‌دهد و درباره یک دختر بچه شش ساله استثنایی است که همزمان با شیطنت‌های کودکانه در کنار همبازی‌هایش و ارتباط با مادر سرکش اما دلسوزش، زیر سایه دنیای دیزنی زندگی می‌کند.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک همچنین تیفانی هدیش ستاره بلاک‌باستر تابستانی "سفر دختران" (Girls Trip) را به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل انتخاب کرد که با توجه به حضور رقبای محبوب فصل جوایز در این بخش، انتخابی عجیب بود.

تیموتی شالامه برای "با اسم خودت به من زنگ بزن" (Call Me by Your Name) جایزه بهترین بازیگر مرد را برد.

جایزه بهترین فیلمنامه به پل تامس اندرسن برای "رشته خیال" (Phantom Thread) رسید. این دومین جایزه مهم فیلم جدید اندرسن در دو روز اخیر است. این فیلم که دانیل دی-لوییس با آن با دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند، روز سه‌شنبه نیز جایزه بهترین فیلمنامه را از هیئت ملی نقد دریافت کرد.

"پست" (The Post) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که در جوایز هیئت ملی نقد برنده سه جایزه از جمله بهترین فیلم شد، در فهرست حلقه منتقدان فیلم نیویورک جایی نداشت.

برندگان سوم ژانویه 2018 در مراسمی در نیویورک جوایز خود را دریافت می‌کنند. این مراسم به یاد ریچارد شیکل منتقد فقید که ماه فوریه درگذشت، برگزار می‌شود.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک در 1935 تشکیل شد. این گروه شامل منتقدان فیلم فعال در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و رسانه‌های آنلاین در نیویورک شامل مجله نیویورک، نیویورکر، ویلیج وویس، ایندی‌وایر و ورایتی است.

از برندگان بهترین فیلم به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک در سال‌های اخیر می‌توان به "لا لا لند"، "کارول"، "بچگی"، "حقه‌بازی آمریکایی"، "30 دقیقه بامداد"، "شبکه اجتماعی"، "میلک" و "یونایتد 93" و فیلم‌های برنده اسکار بهترین فیلم شامل "هنرمند"، "قفسه درد" و "پیرمردها کشوری ندارند" اشاره کرد.

فهرست برندگان جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک به شرح زیر است:

بهترین فیلم: "لیدی برد" به کارگردانی گرتا گرویگ

بهترین کارگردان: شان بیکر برای "پروژه فلوریدا"

بهترین بازیگر مرد: تیموتی شالامه برای "با اسم خودت به من زنگ بزن"

بهترین بازیگر زن: سرشا رونان برای "لیدی برد"

بهترین بازیگر مرد مکمل: ویلم دافو برای "پروژه فلوریدا"

بهترین بازیگر زن مکمل: تیفانی هدیش برای "سفر دختران"

بهترین فیلمنامه: پل تامس اندرسن برای "رشته خیال"

بهترین فیلمبرداری: ریچل موریسن برای "Mudbound"

بهترین فیلم اول: "برو بیرون" به کارگردانی جردن پیل

بهترین فیلم انیمیشن: "کوکو" به کارگردانی لی آنکریچ و آدریان مولینا

بهترین فیلم خارجی‌زبان: "120 ضربان در دقیقه" به کارگردانی رابین کامپیو (فرانسه)

بهترین فیلم غیرداستانی: "چهره‌ها، مکان‌ها" به کارگردانی آنیس واردا (فرانسه)

جایزه ویژه یک عمر دستاورد: مالی هاسکل منتقد فیلم سابق ویلیج وویس و نیویورک