سرویس سینمایی هنرآنلاین: هیئت ملی نقد (NBR) سه‌شنبه شب اسامی برندگان این دوره جوایز خود را اعلام و از "پست" (The Post) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به عنوان بهترین فیلم سال نام برد.

تام هنکس و مریل استریپ ستاره‌های این فیلم نیز به عنوان بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن معرفی شدند.

"پست" درباره انتشار اسناد پنتاگون توسط روزنامه واشنگتن پست در 1971 است. اسناد پنتاگون پیش از انتشار خبرساز شدند و این زمانی بود که بن بردلی سردبیر واشنگتن پست و کی گراهام ناشر روزنامه، دولت فدرال را در مورد حق خود در انتشار این مدارک به چالش کشیدند. اسناد پنتاگون مطالعه‌ای درباره نقش آمریکا در جنگ ویتنام و حاوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مربوط به نقش آمریکا در جنگ ویتنام است که در دولت‌های چهار رئیس جمهور این کشورلاپوشانی شده بود.

هنکس در "پست" نقش بردلی را ایفاء کرده است و استریپ به نقش گراهام ظاهر شده است. تعدادی از بازیگران مطرح تلویزیون و سینما شامل کری کون، باب اودنکرک، سارا پالسن و زاک وودز در فیلم نقش‌های مکمل را ایفاء کرده‌اند.

این اولین جوایز مهم برای فیلم شرکت‌های فاکس و دریم‌ورکس است که 22 دسامبر (اول دی) در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

NBR همچنین اولین جوایز مهم را به "رشته خیال" (Phantom Thread) تازه‌ترین ساخته پل تامس اندرسن اعطاء کرد. این فیلم که دانیل دی-لوییس با آن با دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند، جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برای اندرسن به همراه داشت و به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال نیز معرفی شد.

گرتا گرویگ بازیگر برای "لیدی برد" (Lady Bird) اولین تجربه کارگردانی خود جایزه بهترین کارگردان را برد. این کمدی درام جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را هم برای لوری متکالف به همراه آورد. کمتر از 24 ساعت قبل از آن سرشا رونان دیگر ستاره فیلم در جوایز گاتام برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به ویلم دافو برای "پروژه فلوریدا" اعطاء شد.

اسکات نویشتاتر و مایکل اچ. وبر برای "هنرمند فاجعه" (The Disaster Artist) به کارگردانی و با بازی جیمز فرانکو جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کردند. این فیلم همچنین به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال معرفی شد. فرانکو روز قبل در جوایز گاتام جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

فیلم ترسناک "برو بیرون" (Get Out) هم که روز گذشته در جوایز گاتام سه جایزه گرفت در جوایز هیئت ملی نقد برنده جایزه بهترین کارگردان اول برای جردن پیل و جایزه بهترین گروه بازیگری شد.

"با اسم خودت به من زنگ بزن" (Call Me by Your Name) ساخته لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی نیز که در جوایز گاتام جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را از آن خود کرد، برنده جایزه بازیگر نوظهور برای تیموتی شالامه شد. شالامه در جوایز گاتام هم جایزه بهترین بازیگر نوظهور را گرفت.

در دیگر بخش‌ها، "اول پدرم را کشتند" (First They Killed My Father) به کارگردانی آنجلینا جولی یکی از دو برنده جایزه NBR آزادی بیان بود.

برندگان جوایز هیئت ملی نقد 9 ژانویه 2018 در مراسمی در چیپریانی در نیویورک تقدیر می‌شوند.

هیئت ملی نقد را گروهی محقق، دانشجو، فیلمساز جوان، علاقه‌مند سینما و دست‌اندرکار حرفه‌ای سینما در نیویورک تشکیل می‌دهند.

انتخاب NBR درمورد بهترین فیلم سال می‌تواند به موفقیت آن فیلم در فصل جوایز سینمایی بخصوص جوایز اسکار کمک کند، هرچند در سال‌های اخیر برنده اصلی هیئت ملی نقد با برنده اصلی جوایز اسکار همخوانی نداشته است.

هیئت ملی نقد سال گذشته فیلم "منچستر بای د سی" را بهترین فیلم سال معرفی کرد، اما جایزه اسکار بهترین فیلم به "مهتاب" رسید. دو سال پیش هم این هیئت "مکس دیوانه: جاده خشم" به کارگردانی جرج میلر را به عنوان بهترین فیلم سال برگزید، اما "مرکز توجه" برنده اسکار بهترین فیلم شد.

NBR در سال 2014 فیلم "خشن‌ترین سال" به کارگردانی جی. سی. شاندور را بهترین فیلم سال انتخاب کرد، در حالی که "بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو برنده اسکار بهترین فیلم شد. "خشن‌ترین سال" با وجود دریافت سه جایزه از NBR در جوایز اسکار کاملاً نادیده گرفته شد. "او" به کارگردانی اسپایک جونز در 2013 فیلم برتر این هیئت بود، اما اسکار بهترین فیلم به "12 سال بردگی" ساخته استیو مکویین رسید.

در سال‌های 2007 و 2008 فیلم‌های "پیرمردها کشوری ندارند" و "میلیونر زاغه‌نشین" برنده جایزه بهترین فیلم به انتخاب NBR شدند و در نهایت اسکار بهترین فیلم را دریافت کردند.

فهرست کامل برندگان این دوره جوایز هیئت ملی نقد به این شرح است:

بهترین فیلم: "پست"

بهترین کارگردان: گرتا گرویگ برای "لیدی برد"

بهترین بازیگر مرد: تام هنکس برای "پست"

بهترین بازیگر زن: مریل استریپ برای "پست"

بهترین بازیگر مرد مکمل: ویلم دافو برای "پروژه فلوریدا"

بهترین بازیگر زن مکمل: لوری متکالف برای "لیدی برد"

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: پل تامس اندرسن برای "رشته خیال"

بهترین فیلمنامه اقتباسی: اسکات نویشدتر و مایکل اچ. وبر برای "هنرمند فاجعه"

بهترین فیلم بلند انیمیشن: "کوکو"

بازیگر نوظهور: تیموتی شالامه برای "با اسم خودت به من زنگ بزن"

بهترین کارگردان اول: جردن پیل برای "برو بیرون"

بهترین فیلم خارجی‌زبان: "فوکس‌تروت"

بهترین مستند: "جین"

بهترین گروه بازیگری: "برو بیرون"

جایزه مرکز توجه: "واندر وومن"، پتی جنکینز و گال گادوت

جایزه NBR آزادی بیان: "اول پدرم را کشتند" و "بگذار سقوط کند: لس آنجلس 1992-1982"

فیلم‌های برتر (بدون ترتیب): "بیبی راننده" / "با اسم خودت به من زنگ بزن" / "هنرمند فاجعه" / "کوچک کردن" / "دانکرک" / "پروژه فلوریدا" / "برو بیرون" / "لیدی برد" / "لوگان" / "رشته خیال"

پنج فیلم خارجی‌زبان برتر سال (بدون ترتیب): "یک زن شگفت‌انگیز" / "فرانتز" / "بدون عشق" / "تابستان 1993" / "مربع" ("میدان")

پنج مستند برتر سال (بدون ترتیب): "Abacus: Small Enough to Jail" / "اریک کلاپتن: زندگی در 12 بار" / "Brimstone & Glory" / "چهره‌ها، مکان‌ها" / "جهنم روی زمین: سقوط سوریه و ظهور داعش"

10 فیلم مستقل برتر سال (بدون ترتیب): "Beatriz at Dinner" / "یک داستان ارواح" / "لیدی مکبث" / "لوگان خوش‌شانس" / "ونسان مهربان" / "Menashe" / "نورمن: ظهور معقول و سقوط تراژیک یک کارچاق‌کن نیویورکی" / "Patti Cake$" / "ویند ریور"