سرویس سینمایی هنرآنلاین: آذرماه تقریبا ماه پرترافیکی برای اکران فیلم‌های در صف اکران است. از یک سو فیلم‌هایی که از جشنواره سی و پنجم باقی مانده‌اند و از سوی دیگر فیلم‌هایی که در طول یک سال گذشته تولید شده‌اند همگی در صف اکران باقی مانده‌اند و آذر تقریبا ماه شلوغی برای سینماها خواهد بود. علاوه بر فیلم‌هایی که روی پرده سینماها هستند از روز چهارشنبه 8 آذر نیز چهار فیلم جدید به این گردونه افزوده می‌شود.

آینه بغل

"آینه بغل" تازه ترین ساخته سینمایی منوچهر هادی است. او که سال گذشته فیلم سینمایی " کارگر ساده نیازمندیم" را روانه جشنواره فیلم فجر کرد، امسال فیلم سینمایی آینه بغل را که از آن به عنوان لاکچری ترین فیلم سینمای ایران یاد می‌کنند، پیش از آغاز جشنواره فیلم فجر روانه پرده نقره‌ای می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قیمت اینه بغل ماشین بعضى ها برابر تمام زندگى خیلى هاست. در این فیلم محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنینی بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رسول نجفیان و رایان شایگان به ایفای نقش می‌پردازند.

شکلاتی

"شکلاتی" اولین ساخته بلند سهیل موفق در مقام کارگردان است. او که خود برخاسته از تلویزیون است و از سنین کودکی تجربه حضور در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی را تجربه کرده است، برای اولین حضور جدی‌اش به سراغ ژانر کودک و نوجوان رفت. "شکلاتی" در سی‌امین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر کودک نامزد دریافت جایزه شد و شبنم مقدمی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از این دوره جشنواره دریافت کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: "همه چیز از یک جعبه شکلات شروع شد؛ یعنی من بچه بودم ...بچه هم که باشیم بازم شکلات عاشقانه ترین مزه دنیاست اما..." شبنم مقدمی، ناصر ھاشمی، محمدرضا ھدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، با ھنرمندی شھره لرستانی و داریوش اسد زاده، بازیگران کودک: محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمد حسین بلوکات، سامان میرحسینی، شھاب شیر مردی و ھمراز اکبری در "شکلاتی" به ایفای نقش میپردازند.

فیلم آذر

"آذر" نخستین تجربه سینمایی محمد حمزه ای در مقام کارگردان است و نیکی کریمی درمقام تهیه کننده او را در ساخت این اثر یاری کرد تا در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. نیکی کریمی بعد از نزدیک به سه دهه حضور در سطح اول سینمای ایران به عنوان بازیگر و کارگردان و تهیه کنندگی آثار خودش، برای اولین بار در آذر فیلم کارگردان دیگری را تهیه کرده است.

در خلاصه داستان "آذر" آمده است: برای خودم فکرهایی داشتم، ارزو داشتم، می خواستم قهرمان بشم، می خواستم اون چیزی که جامعه بهم تحمیل میکنه رو کنار بزنم، خوبه ... در این فیلم نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می پردازند.

وقتی برگشتم

"وقتی برگشتم..." به کارگردانی وحید موسائیان یک فیلم عاشقانه و در عین حال خانوادگی است که قصه آن می‌تواند بخشی از زندگی هر یک از ما باشد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: خانه‌ای قشنگ دارد و فرنگ. رویا دارد و واقعیت و عشقی که خانه را سرپا نگه می‌دارد.

در این فیلم رضا کیانیان، افشین هاشمی، لادن مستوفی، بیتا فرهی، رعنا آزادی ور، سروش صحت، منظر لشگری، امید روحانی، حسین محب اهری، نورالدین جوادیان، سحر آربین و با حضور احترام برومند، در ایران، دبی و پاریس فیلمبرداری شده است.

همچنین سه فیلم "کمدی انسانی" به کارگردانی دکتر محمدهادی کریمی، "من دیوانه نیستم" به کارگردانی علیرضا امینی و "خانه کاغذی" به کارگردانی مهدی صباغ زاده نیز قرار است در آذرماه به روی پرده سینماهای کشور بروند، اما هنوز زمان دقیقی برای اکران این فیلم‌ها اعلام نشده است.