سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین، روز پنجشنبه توم تیکور کارگردان آلمانی را به عنوان رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره معرفی کردند.

تیکور 52 ساله سازنده فیلم‌هایی چون "بدو لولا بدو"، "عطر"، "اطلس ابر" و "یک هولوگرام برای پادشاه" و یکی از شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین فیلمسازان آلمان است. او ارتباط بسیار نزدیکی با شهر برلین دارد که محل زندگی‌اش است.

او همچنین رابطه خیلی خوبی با جشنواره برلین دارد، جایی که در گذشته شش فیلمش را به نمایش گذاشته است که دو تای آن‌ها "بهشت" در 2002 و "بین‌الملل" در 2009 فیلم افتتاحیه جشنواره بوده‌اند.

تیکور در واکنش به انتخاب خود به عنوان رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین گفت: برلیناله همیشه محبوب و جشنواره فیلم خانگی من بوده و از زمانی که کار فیلمسازی را شروع کردم از من حمایت کرده است. ما گذشته‌ای شگفت‌انگیز و وسیع با هم داریم.

تیکور و همکارانش که اسامی آن‌ها بعداً اعلام می‌شود، برنده جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را انتخاب می‌کنند که 15 تا 25 فوریه 2018 برگزار می‌شود.

سال گذشته پل ورهوفن کارگردان هلندی رئیس داوران برلیناله بود و "بر جسم و روح" به کارگردانی ایلدیکو انیدی جایزه اصلی جشنواره را از آن خود کرد.