سرویس سینمایی هنرآنلاین: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به خبرگزاری هنرآنلاین گفت: در حال حاضر فرهنگ و هنر، دوره بسیار مهمی را طی می‌کنند. دوره‌ای که سینما در آن قرار دارد، دوره گذار و دوره ورود نسل جدید هنرمندان است. سینمای ایران در حال تغییر نسل است و در چنین شرایطی نقش رسانه‌های هنری در گفتمان‌سازی و توجه به مسائل بنیادی در ساحت فرهنگ و هنر بسیار اهمیت دارد.

علیرضا تابش در ارتباط با نقش و پتانسیل ویژه رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌ها باید فراتر از نشر اخبار جذاب روز عمل کنند و به مسائلی همچون اقتصاد فرهنگ و هنر و همینطور جنبه‌های بین‌المللی فرهنگ و هنر بپردازند. رسانه‌ها حتی می‌توانند اعضای هیئت علمی که سال‌ها کار علمی می‌کنند را هم با فضای هنری آشتی بدهند تا آن‌ها هم یک فضای متفاوت را در ساحت فرهنگ و هنر تجربه کنند و فضا برای کار علمی در حوزه فرهنگ و هنر فراهم شود. اتفاقی که رسانه‌ها باید به دنبال آن باشند، جریان‌سازی است که متأسفانه این اتفاق کمتر در فضای رسانه‌ای ایران می‌افتد.

تابش همه مدیوم‌های هنری را با اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: هر کدام از مدیوم‌های تئاتر، سینما، موسیقی، ادبیات و هنرهای تجسمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که به خصوص در دوره فعلی که فرهنگ و هنر ایران دوره مهمی را طی می‌کند، باید به همه این‌ها به صورت موازی توجه شود و در مورد همه‌ آنها تولید محتوا شود.

وی به آسیب‌های فضای رسانه‌ای اشاره کرد وگفت: مشکلی که گریبان رسانه ما را گرفته، مشکل کپی مطالب است، در حالی‌که هر رسانه باید تولید محتوای خودش را داشته باشد. از طرفی برخی از رسانه‌ها به جای پرداختن به متن فرهنگ و هنر، به حاشیه آن می‌پردازند که این چیزی را عاید فرهنگ و هنر این مملکت نمی‌کند.

علیرضا تابش در پاسخ به سؤالی که تا چه اندازه اخبار حوزه هنر را از رسانه‌ها دنبال می‌کند، اعلام کرد: من خودم مخاطب رسانه‌ها و عضو کانال‌های برخی از رسانه‌ها هستم. سعی می‌کنم هر روز بخش‌های مهم مطالب رسانه‌ها از جمله گزارش‌ها و یاداشت‌های آن‌ها را بخوانم و همیشه برای رسانه‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستم.