سرویس سینمایی هنرآنلاین: بابک بهشاد بازیگر که در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران کاندید بهترین بازیگر مرد برای فیلم "شب تولد " به کارگردانی امید شمس بود، این روزها منتظر اکران دو فیلمش در سینماهای کشور است.

او در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص فعالیت‌هایش در سینما گفت: "ایستگاه اتمسفر" مهدی جعفری و "مرداد" بهمن کامیار را آماده اکران دارم و "خیابان دیوار " بهمن کامیار و "چهارراه استانبول" مصطفی کیایی را نیز برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حال آماده‌سازی دارم.

وی درباره حضورش در سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم "شب تولد " به کارگردانی امید شمس حضور داشتم که این فیلم در 6 بخش کاندید دریافت جایزه شده بود و من هم در بخش بهترین بازیگر مرد کاندید بودم که از این میان تندیس بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

بازیگر "عصر یخبندان " بیان کرد: به نظرم امسال سطح آثار در جشنواره بسیار خوب بودند و وقتی آثار را می‌دیدم احساس کردم، نسل خیلی مستعد و خوش‌فکری در حال ورود به سینما هستند که این جای خوشحالی دارد و من از این اتفاق بسیار هیجان‌زده هستم.

بهشاد در ادامه درباره حمایت و نوع نگاه بازیگران به فیلم کوتاه و حضور در آثار فیلمسازان این عرصه گفت: به‌عنوان عضوی کوچک از این اجتماع بزرگ، فکر می‌کنم نگاه اشتباهی به فیلم کوتاه وجود دارد. من به نگاه مسئولین و فیلمسازان کاری ندارم، اما از دید بازیگران اغلب فیلم کوتاه، به‌عنوان یک مشق و یا اتود برای فیلمسازی نگاه می‌شود که قرار است فیلمساز با آن وارد سینمای داستانی شود و این نگاه درست نیست و این‌طور نیست. چراکه فیلم کوتاه جایگاه و فرمت خودش را دارد و بستر روایتی آن متفاوت است. ولی به لحاظ کیفیت اگر اتفاق درستی بیفتد فیلم کوتاه جایگاه کمی از فیلم بلند ندارد و برای من فیلم کوتاه مانند یک هایکو یا داستان کوتاه است که حضورش جای رمان بلند را نمی‌گیرد در هر دو مدیوم اتفاق می‌تواند درست یا غلط بیفتد و این دو کاملاً از هم جدا هستند.

 وی ادامه داد: هرچقدر سینما پربارتر باشد، خون تازه‌تری در سینما جریان می‌یابد که به نفع همه است و این حمایت تنها از جانب مسئولان نیست و من بازیگر هم باید نسل جوان را حمایت کنم. یک جوان برای فراهم کردن هزینه‌های تولید فیلمش با مشکلات بسیاری مواجه است و ناپختگی‌هایی هم دارد که باید با حمایت کمک کرد تا بتواند با تجربیاتی که به دست می‌آورد به‌درستی وارد فضای فیلمسازی بلند شود. من این وظیفه رادارم که این کار را انجام دهم و به لحاظ زمانی هم خیلی من را درگیر نمی‌کند باید کمی سطح توقعات را پایین آورد. این به نفع همه است که فیلمسازان خوب وارد سینما شوند و بستر برای فیلم‌های خوب فراهم شود.

بازیگر "خط ویژه" گفت: بااینکه در آثار کوتاه بسیاری حضور یافته‌ام و تجربه زیادی در این حوزه دارم اما همواره تلاش کردم فیلمنامه‌هایی که دوست داشتم را انتخاب کنم و با تمام قوا در آن اثر حضور یابم و هر آنچه دارم را به کار بگیرم و از سطح توقعاتم اندکی کم کنم.