سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کمدی – ترسناک "بو 2! هالووین مدیایی" (Boo 2! A Madea Halloween) به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازی تایلر پری، در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی کار ساده‌ای داشت و با 21.7 میلیون دلار فروش در 2388 سینما پرفروش‌ترین فیلم شد.

با این حال، این هفته هم به لحاظ فروش اتفاق خاصی در سینماهای این بازار نیفتاد و چهار فیلم دیگری که از جمعه به طور گسترده اکران شدند، عملاً کاری از پیش نبردند. بیشترین تلفات را "توفان جغرافیایی" (Geostorm) از شرکت‌های اسکای‌دنس میدیا و برادران وارنر داد که فیلمی با موضوع فاجعه محیطی است و پروسه تولید بسیار طولانی داشت. این پروژه 120 میلیون دلاری در 3246 سینما تنها 13.3 میلیون دلار به دست آورد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در این بین، "بو 2! هالووین مدیایی" هم از آسیب در امان نبود. فروش افتتاحیه این فیلم 24 درصد کمتر از "بو! هالووین مدیایی" بود که اکتبر 2016 در اولین آخر هفته اکران 28.5 میلیون دلار فروخت.

"بو 2! هالووین مدیایی" تازه‌ترین فیلم مجموعه سینمایی طولانی "مدیا" است. پری در فیلم جدید خود بار دیگر با شرکت لاینزگیت در مقام پخش‌کننده همکاری و نقش شخصیت مدیا را تکرار کرده است. این بار او همراه بام (کاسی دیویس)، ویو (چاندرا کارلی - یانگ) و هتی (پاتریس لاولی) در تعطیلات برای دیدن اعضای خانواده خود به یک اردوگاه توریستی می‌رود، اما در آنجا با هیولاها، جن‌ها و لولوخورخوره‌ها روبرو می‌شود. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند.

"بو 2! هالووین مدیایی" نهمین فیلم مجموعه کمدی "مدیا" است. این شخصیت در 1999 در نمایش "همه کارهای بد را خودم می‌توانم انجام بدهم" خلق شد. "کریسمس مدیایی تایلر پری" و "محافظت از شاهد مدیا" از دیگر فیلم‌های این مجموعه سینمایی هستند.

"توفان جغرافیایی" با بازی جرارد باتلر در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. فیلم برای بازگرداندن هزینه تولید خود باید در سطح بین‌المللی عملکردی قابل توجه داشته باشد. فیلم در 50 بازار خارجی 36.4 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در این سطح به 49.6 میلیون دلار رساند. مجموع فروش جهانی "توفان جغرافیایی" 62.9 میلیون دلار شده است.

مراحل تولید اولین تجربه کارگردانی دین دولین تهیه‌کننده فیلم "روز استقلال" به درازا کشید و 15 میلیون دلار صرف فیلمبرداری مجدد شد. سازندگان فیلم ناچار شدند برای پایان کار از جری بروکهایمر تهیه‌کننده کمک بخواهند.

در فیلم سیستم کنترل تغییرات آب و هوایی دنیا – شبکه‌ای از ماهواره‌ها ساخته شده‌اند که مانع فجایع طبیعی شوند و انسان‌ها را در امان نگه دارند – به خطر می‌افتد. در این بین، یک مهندس ماهواره و فرمانده سابق ایستگاه فضایی (باتلر) باید پیش از آن که یک توفان جغرافیایی دنیا را نابود کند، این مشکل را حل کند. جیم استرجس، اد هریس، اندی گارسیا و زازی بیتز از دیگر بازیگران "توفان جغرافیایی" هستند.

"توفان جغرافیایی" که در بحبوحه توفان‌های ویرانگر ایرما و هاروی روی پرده سینماها رفته است، پیش از اکران برای منتقدان سینما به نمایش درنیامد و برای این که نقدهای فیلم با تأخیر بیشتر منتشر شود، نیمه‌شب پنجشنبه نیز اکران نشد که اتفاقی نامعمول برای یک فیلمِ اکران گسترده است. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B- داده‌اند.

با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر در کالیفرنیای شمالی و جاهای دیگر، تماشاگران احتمالاً برای دیدن فیلم "فقط شجاعان" (Only the Brave) به کارگردانی جوزف کوسینسکی نیز تردید داشتند. این فیلم که تولید شرکت‌های سونی و بلک لیبل میدیا است، در 2577 سینما شش میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت.

"فقط شجاعان" داستانی واقعی درباره گروهی آتش‌نشان است که در 2013 همه چیز خود را به خطر انداختند تا از شهری در آریزونا در برابر یک آتش‌سوزی گسترده محافظت کنند. جاش برولین، مایلز تلر، تیلور کیچ، و جف بریجز در این فیلم بازی می‌کنند.

تریلر "مرد برفی" (The Snowman) از شرکت‌های یونیورسال و ورکینگ تایتل با بازی مایکل فاسبندر نیز در گیشه‌های فروش ذوب شد و در 1812 سینما فقط 3.4 میلیون دلار فروخت. این فیلم که با بودجه متوسط 35 میلیون دلار ساخته شده، در وبسایت راتن تومیتوز تنها 10 درصد آرای مثبت منتقدان را به دست آورده است که بدترین درجه در دوران کاری فاسبندر است. تماشاگران هم از فیلم استقبال نکرده‌اند و در سینمااسکور به آن درجه نادر D داده‌اند.

Geostorm_ The Snowman

مایکل فاسبندر در صحنه ای از فیلم "مرد برفی" و جرارد باتلر در صحنه ای از فیلم "توفان جغرافیایی"

"مرد برفی" به کارگردانی توماس آلفردسون از روی رمان پرفروش "مرد برفی" نوشته یو نسبو نویسنده نروژی ساخته شده و درباره یک کارآگاه مصمم است که یک قاتل زنجیره‌ای را تعقیب می‌کند. ربکا فرگوسن، شارلوت گنزبور، ول کیلمر و جی. کی. سیمونز هم در "مرد برفی" بازی می‌کنند.

در همین حال، فیلم مذهبی "Same Kind of Different as Me" از شرکت پارامونت در 1362 سینما 2.6 میلیون دلار فروش داشت. گرگ کینر در این فیلم نقش یک خریدار آثار هنری را بازی می‌کند که برای نجات زندگی زناشویی خود با مردی بی‌خانمان با بازی جایمن هانسو دوست می‌شود. رنی زلوگر، جان وویت و اولیویا هولت هم در فیلم بازی می‌کنند.

پارامونت که فیلم را با اقتباس از کتابی به همین نام ساخت، ابتدا قصد داشت آن را آوریل 2016 روانه سینماها کند، اما بعد منصرف شد و در نهایت با مشارکت شرکت پیور فلیکس روانه سینماها کرد.

فیلم ترسناک "روز مرگ مبارک" (Happy Death Day) از شرکت‌های یونیورسال و بلوم‌هاوس و فیلم علمی تخیلی "بلید رانر 2049" (Blade Runner 2049) به کارگردانی دنی ویلنو، به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم جدول قرار گرفتند.

در حوزه نمایش محدود، "کشتن یک گوزن مقدس" (The Killing of a Sacred Deer) ساخته یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی، در چهار سینما 114.5 هزار دلار به دست آورد. متوسط فروش فیلم در هر سینما رقم قابل ملاحظه 28.6 هزار دلار بود.

کالین فارل و نیکول کیدمن در "کشتن یک گوزن مقدس" بازی می‌کنند که امسال یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی هفتادمین دوره جشنواره کن بود. داستان درباره یک جراح ماهر است که پسری پردردسر از خانواده‌ای به هم ریخته را زیر بال و پر خود می‌گیرد. آلیشیا سیلورستون، بیل کمپ و رافی کاسیدی دیگر بازیگران "کشتن یک گوزن مقدس" هستند.

فارل و لانتیموس پیش از این در فیلم تحسین‌شده "خرچنگ" همکاری کردند که دو سال پیش در کن برنده جایزه داوران بخش مسابقه اصلی شد و سال گذشته نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بود. "Dogtooth" فیلم دیگر لانتیموس هم سال 2009 در بخش نوعی نگاه کن نمایش داده شد.

از سوی دیگر، "شگفت‌زده" (Wonderstruck) به کارگردانی تاد هینز در چهار سینما 68.7 هزار دلار فروش داشت. متوسط فروش فیلم در هر سینما 17.1 هزار دلار بود. "شگفت‌زده" هم امسال یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن بود.

هینز فیلم جدید خود را از روی کتابی نوشته برایان سلزنیک ساخته است که رمان "هوگو" نوشته او نیز مبنای تولید فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی شد. جولین مور و میشل ویلیامز در "شگفت‌زده" بازی می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در سال 1927، یک دختر جوان ناشنوا فرار می‌کند تا بازیگر زن مورد علاقه خود را ببینید. پنجاه سال بعد، یک پسر جوان از نیویورک می‌گریزد تا پدرش را پیدا کند و با دختر ناشنوا که اکنون زنی سالخورده است، برخورد می‌کند. نقش اصلی فیلم را میلسنت سیموندز بازیگر ناشنوا ایفاء کرده است.

هینز کارگردان فیلم‌هایی چون "Safe"، "ولوت گلدماین" و "کارول" است.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات ‌متحده و کانادا (20 تا 22 اکتبر 2017)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

"بو 2! هالووین مدیایی"

21.7

2388

9.066

21.7

25

1

2

"توفان جغرافیایی"

13.3

3246

4.097

13.3

120

1

3

"روز مرگ مبارک"

9.3

3298

2.843

40.6

4.8

2

4

"بلید رانر 2049"

7.1

3203

2.234

74

150

3

5

"فقط شجاعان"

6

2577

2.332

6

38

1

6

"خارجی"

5.4

2515

2.167

22.8

35

2

7

"آن"

3.5

2560

1.367

320.2

35

7

8

"مرد برفی"

3.4

1812

1.900

3.4

35

1

9

"ساخت آمریکا"

3.1

2559

1.236

45.5

50

4

10

"کینگزمن: حلقه طلایی"

3

2318

1.294

94.5

104

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی افتخاری