سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمدعلی سجادی کارگردان در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص آخرین وضعیت فیلم "طلاقم بده به خاطر گربه‌ها " گفت: این فیلم تا آخر هفته برای نمایش آماده می‌شود و همه کارهایش انجام‌شده است. تصور می‌کنم اگر همه‌چیز خوب پیش برود مشکلی نداشته باشد، طبق سنت برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

کارگردان فیلم "تردست " درباره داستان و چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم بیان کرد: این فیلم برداشتی است از یک داستان واقعی که سال 83 در دادگاهی در کرج مطرح شد، داستان درباره زوج جوانی بود که می‌خواهند از هم طلاق بگیرند به خاطر گربه‌ها. زمانی که این خبر را شنیدم روی آن کارکردم و فیلمنامه آن پس از یک دوره تحقیق و پژوهش در اواخر دهه 80 نوشته شد.

وی ادامه داد: فیلم در ادامه روند کارهایم در طی این سال‌ها پیش می‌رود. پیش‌ازاین نمایشگاهی بانام "زن، انار، گربه " را برگزار کرده بودم که این فیلمنامه و یک رمان از دل این نمایشگاه نقاشی درآمد. سعی کردم نگرش تازه‌ای به موضوعات داشته باشم و موضوع این فیلم نیز در تداوم آثار قبلی‌ام در حوزه‌های مختلف است، اما خوانش‌های تازه‌تری دارد و درنهایت سادگی و صداقت کار شده است.

سجادی درباره سایر فعالیت‌های خود نیز افزود: مثل همیشه فعالیت‌هایی دارم اما اینکه چه‌کاری را به کجا برسانم مشخص نیست. طرح‌هایی دارم که فعلاً مشخص نیست و برای به ثمر رسیدن آن‌ها در حال مذاکره هستم. در حوزه کتاب نیز بعد از 7 سال عمری که برای آن صرف کردم یکی از کتاب‌هایم اصلاحاتی خورده که نمی‌دانم اصلاً چیست و امیدوارم با مذاکره بتوانم آن را حل کنم.

وی در پایان گفت: سال گذشته متنی را با عنوان "سیابش" بر اساس اسطوره سیاوش نوشتم و این کار آماده است. خیلی دوست دارم در صورت ایجاد شرایط مناسب، نمایش "سیابش " را به صحنه ببرم. امیدوارم شرایط فراهم شود تا بتوانم در زمستان سال جاری نمایش "سیابش" را که اثری ۲ نفره است دریکی از سالن‌های تئاتری روی صحنه ببرم.