سرویس سینمایی هنرآنلاین: از چهارشنبه 26 مهر سه فیلم "خفگی"، "شنل " و "آزاد به قید شرط" به جمع فیلم‌های در حال اکران افزوده شدند که از این میان "خفگی " موفق شد به سئانس‌های فوق العاده برسد.

"خفگی" تازه‌ترین اثر فریدون جیرانی که سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، توانست در دو روز اول اکران 295 میلیون تومان فروش را پشت سر بگذارد.

در حالی "خفگی " از روز چهارشنبه گذشته به روی پرده سینماها رفت که قرار بود یک هفته پیش این اتفاق بیفتد اما به دلیل اینکه سقف فروش فیلم "نگار " رامبد جوان تکمیل نشده بود، فیلم جدید جیرانی با یک وقفه یک هفته‌ای به روی پرده رفت و توانست نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به لحاظ کیفیت و جلوه‌های ویژه بصری، نورپردازی، فیلم‌برداری و طراحی صحنه و لباس که استفاده کرده بود جلب کند. داستان فیلم جیرانی این بار نیز یک مشرقی به همراه دارد، فضای فیلم فضایی مالیخولیایی و وهم‌آلود است که دیدنش خالی از لطف نیست. در این فیلم نوید محمد زاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا با هنرمندی ماهایا پطروسیان و با حضور افتخاری پولاد کیمیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. هم‌زمان با فیلم‌برداری، بهرام دهقانی تدوین، حسین ابوالصدق صداگذاری و کارن همایون‌فر ساخت موسیقی "خفگی " را بر عهده داشتند.

"شنل " دومین ساخته حسین کندری نیز در دو روز اول 30 میلیون تومان فروخت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: خیلی طول میکشه باور کنی که دیگه منو نمی بینی. شنیدی چی گفتم صحرا؟ باران کوثرى، رضا بهبودى، بهار کاتوزى، مسعود فروتن، بابک انصاری، مهدى حسینى نیا و آیسان حداد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"آزاد به قید شرط" به کارگردانی حسین شهابی نیز از روز چهارشنبه به روی پرده سینماها رفت و تنها 11 میلیون تومان فروش داشت.

"آزاد به قید شرط " فیلمی است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما چندان با نظر موافق منتقدان مواجه نشد. در این فیلم که به بررسی مشکلات اجتماعی و زندگی زندانیان آزاد شده پس از تحمل حبس طولانی مدت می پردازد، امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، دیبا زاهدی، امیررضا دلاوری، رامین راستاد، امیر داژاکام، احمد نیکپور، شکرخدا گودرزی، علیرضا ثانی فر، وحید رستم پور گیلان، محمد کارهمت، فر شین طهماسب، مجید رمضانی، رها مردانی، سونیا شیرازی، علی حبیب پور، محمد اکبری، وحید اکبری، پیمان یونسی، احمد شهابی، شاهین حسینی، مهرداد نائمی، فرید اسحاقی، اکبر احمدی، علی افشاری و اکرم علمدار به ایفای نقش می‌پردازند.

"خانه دختر " فیلم جنجالی شهرام شاه‌حسینی که پس از گذشت 3 سال روی پرده سینماها رفته است، تاکنون 920 میلیون تومان فروش داشته است.

ماجرای فیلم درباره دو دختر دانشجوست که به دنبال کشف راز مرگ هم‌دانشگاهی خود، درست در روز پیش از مراسم عروسی‌اش هستند. در همین بین مرتضی قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.

حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رؤیا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی‌ور، نادر فلاح، پردیس احمدیه، امیرعلی نبویان‌‌‌، مهدی خنجری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است در گروه آزاد اکران شود.

"زرد " به کارگردانی مصطفی تقی زاده موفق شد 2 میلیارد و 510 میلیون تومان فروش را پشت سر گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آدم‌های عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه... بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، امیرعلی نبویان، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل افکار، حسین نائینی، فرهاد مهدوی و حسین مهری در "زرد " به ایفای نقش می‌پردازند.

"ایتالیا ایتالیا " اولین ساخته کاوه صباغ زاده نیز توانست 750 میلیون فروش داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.

حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد و (با حضور) علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوزی، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی، سپیده راستی فر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین چهره پردازی از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

"قهرمانان کوچک " به کارگردانی حسین قناعت که تنها فیلم کودک و نوجوانی است که به روی پرده رفته است موفق شد 650 میلیون تومان فروش داشته باشد.

 قهرمانان کوچک برگرفته از نام و یاد پهلوان کوچک ایران شهید سعید طوقانی پهلوان ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است. به گفته کارگردان، "قهرمانان کوچک " اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک و نوجوان است که در راستای تولید ملی بدون هیچ شعار و سفارشی ساخته‌شده است.

برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان برزین، کامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ملی و راه‌های نرفته‌اش " ساخته تهمینه میلانی موفق شد تا به فروش یک میلیارد و 385 میلیون تومانی برسد.

داستان فیلم درباره ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه‌ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود. میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسراسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌ خواه ستاره اسکندری، سارا خویینی‌ها، مسعود فروتن و فلور نظری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"نگار " به کارگردانی رامبد جوان، موفق به فروش 2 میلیارد و 560 میلیون تومانی شده است.

در این فیلم نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی، ایلیا کیوان، شایان کامروز، عیسی حسینی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم؛ اما این به ما کمکی نمی‌کنه! درواقع "نگار " روایت دختری است که مرگ پدر را باور ندارد و به دنبال بدهی پدر درگیر مسائلی می‌شود که قصه فیلم را پیش می‌برد.

"من و شارمین " بیژن شیرمرز یک فیلم کمدی است یک میلیارد و 150 میلیون تومان فروش داشته است. در این فیلم ویشکا آسایش، پژمان بازغی، سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی، رامین ناصر نصیر، محمود جعفری،‌ آتش‌ تقی‌پور، زهره حمیدی،‌ پوراندخت مهیمن، فریبا نادری، نیلوفر پارسا و گوهر خیراندیش و مجید صالحی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: همه ما یه نیمه گمشده داریم، اما فقط یه نفر تو دنیا هست که اسم نیمه گمشده‌اش "شارمین اصل کوپال " است.

"سارا و آیدا " آخرین ساخته مازیار میری تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که براثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران می‌شود. "سارا و آیدا " تازه‌ترین اثر مازیار میری است که پس از چهار سال دوری از سینما ساخته‌ شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آن‌ها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟ در این فیلم که فیلمنامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"اکسیدان " ساخته حامد محمدی موفق شد 11 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش را تجربه کند. در خلاصه داستان آن آمده: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این‌همه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمی‌شد. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علی استادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"رگ خواب " ساخته حمید نعمت اله توانست 5 میلیارد و 750 میلیون تومان فروش داشته است.

"رگ خواب " را معصومه بیات نوشته و حمید نعمت اله آن را کارگردانی کرد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به سه سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، حمیدرضا آذرنگ و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره یک زن است، زنی که زندگی‌اش به انتها رسیده اما او تلاش می‌کند تا سرفصلی دوباره برای زندگی خود فراهم کند.

"ساعت 5 عصر " اولین ساخته سینمایی مهران مدیری موفق به فروش 9 میلیارد و 900 میلیون تومانی شده است. قصه "ساعت ۵ عصر " روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می‌آید، ولی چون به آن‌ها عادت کرده‌ایم و همواره با آن‌ها زندگی می‌کنیم، دیگر از دیدن آن‌ها شوکه نمی‌شویم، از بیرون دیدن و اغراق در آن می‌تواند ما را متوجه اطرافمان کند. در "ساعت 5 عصر " سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، پانته‌آ سیروس و ... حضور دارند.

"تابستان داغ " ساخته ابراهیم ایرج زاد یک میلیارد و 590 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت.

پرى ناز ایزدیار، على مصفا، مینا ساداتى، یسنا میرطهماسب، مانیا علیجانى و صابر ابر بازیگران اصلى "تابستان داغ " هستند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نسرین قصد طلاق از همسرش را دارد اما نمی‌تواند دختر شش ساله‌اش را از او بگیرد. زندگی‌اش را جمع کرده بی اطلاع شوهر به گوشه‌ایی از شهر پناه می‌برد. او برای گذران زندگی مشغول کار در مهدکودک بیمارستانی می‌شود و مجبور است دخترش را در خانه تنها بگذارد که شوهرش آنها را پیدا می‌کند...

"حقه‌باز دم‌دراز " اولین فیلم بلند سینمایی علیرضا محمود زاده با نام قبلی "جوراب‌شو و پینوکیو" تاکنون 95 میلیون فروش داشته است. این فیلم اثری موزیکال و عروسکی محسوب می‌شود و قصه‌اش درباره عروسک‌های عمو پیرداد است که از خانه می‌گریزند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند. سحر ولد بیگی، احمدرضا اسعدی، مریم شاه ولی محمد مایلی، مجید مختارپور، ترنم کرمانیان و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم نیز به‌جای "تابستان داغ " ابراهیم ایرج زاد در گروه ماندانا اکران خواهد شد.