سرویس سینمایی هنرآنلاین: داوران بخش مسابقه "جریان‌های نو" این دوره جشنواره فیلم بوسان به ریاست الیور استون کارگردان آمریکایی، شنبه صبح در یک نشست مطبوعاتی، اسامی برندگان این بخش را اعلام کردند که بر فیلم‌های اول یا دوم فیلمسازان آسیایی متمرکز است.

به گزارش ورایتی، جایزه اصلی بخش "جریان‌های نو" به طور مشترک به "سد معبر" (Blockage) به کارگردانی محسن قرایی از ایران و "بعد از مرگم" (After My Death) به کارگردانی کیم اوی- سوک از کره جنوبی رسید. برندگان، جوایز خود را شنبه غروب در مراسم اختتامیه دریافت می‌کنند.

"سد معبر" داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می‌کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلاف نظر دارد. حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، نگار عابدی و... در این فیلم بازی کرده‌اند.

"بعد از مرگم" درباره دختری است که مظنون است یک دختر مدرسه‌ای دیگر را به خودکشی ترغیب کرده است.

بهمن قبادی کارگردان ایرانی، لاو دیاز کارگردان فیلیپینی، جانگ سان-وو کارگردان کره‌ای و آنیس گدار فیلمبردار فرانسوی دیگر داوران بخش "جریان‌های نو" بودند.

داوران جشنواره گفتند هر دو فیلم "سد معبر" و "بعد از مرگم" فیلمنامه‌هایی محکم دارند و جزئیات درخشان و مهارت عالی را به نمایش گذاشته‌اند.

بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان 12 تا 21 اکتبر (20 تا 29 مهر) برگزار شد.

جشنواره بوسان امسال 193 هزار بازدیدکننده داشت که در مقایسه با 165 هزار بازدیدکننده سال گذشته بیشتر بود، اما در مقایسه با 227 هزار بازدیدکننده سال 2015 کمتر بود.

سینمای ایران در سال‌های اخیر در جشنواره فیلم‌ بوسان که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی آسیاست، حضوری پررنگ داشته است و فیلم‌هایی چون "سیزده" ساخته هومن سیدی و "ممیرو" به کارگردانی هادی محقق، جایزه اصلی بخش "جریان‌های نو" را دریافت کرده‌اند.