سرویس سینمایی هنرآنلاین: بابک کریمی بازیگر آثار سینمایی چون "فروشنده" و "ماهی و گربه" که در سی وچهارمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلم داستانی کوتاه "نگاه" به کارگردانی فرنوش صمدی به عنوان بازیگر حضور دارد، درباره کیفیت آثار کوتاه سینمایی ایران در مقایسه با آثار جهانی گفت: کیفیت آثار کوتاه ایرانی همانند فیلم‌های خارجی است و در این میان فیلم‌های خوب و بد دیده می‌شود و این مسئله خیلی طبیعی است .

وی که تحصیلات خود را در عرصه سینما گذارنده و سال‌‌ها در کشور ایتالیا زندگی کرده است، در ادامه افزود: زمانی‌که جمعی وارد یک جریان می‌شوند همه نابغه نیستند. در ورزش نیز تعدادی فوتبال بازی می‌کنند اما همه مارادونا نمی‌شوند. در سینما نیز این‌گونه است.

برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱، با اشاره به اینکه ازاین تعداد تولید و فیلمساز انتظار فیلمسازان متفکر بیشتری است، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران طیفی از  فیلم‌هایی است که در سراسر جهان تولید شده‌اند و از نظر تکنیکی بسیار خوب هستند. اما مشکل آثار کشور ما این است که نگاه و بینش در تولیدات کم است و تعداد اندکی فیلمساز دارای تفکر پشت دوربین هستند. اجرای تکنیکی بسیار افزایش یافته اما تفکر در تولیدات داخلی کم است. 

وی درباره کیفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در مقایسه با رویدادهای مشابه بین‌المللی، عنوان کرد: کیفیت و استاندارد جشنواره‌ها را فیلم‌ها تعیین می‌کنند. از ابتدای جشنواره یک سئانس فیلم دیده‌ام و نمی‌توانم قضاوتی درباره جشنواره کنم اما از میزان استقبال فیلمسازان مشخص است که جشنواره زنده‌ای است.

بابک کریمی همچنین در ادامه اضافه کرد: در این جشنواره و دیگر رویدادهای سینمایی داخلی مشخص است که اکثر هنرمندان این عرصه تنها به فیلم ساختن راضی می‌شوند یعنی اینکه داستانی را فیلم کنند و متاسفانه پژوهش و کنجکاوی در آثار دیده نمی‌شود و راهی را در پیش می‌گیرند تا ببینند به کجا می‌رسد. آن‌ها آثارشان را بسیار خوب و منظم تولید می‌کنند اما متاسفانه دغدغه کنجکاوی فلسفی و اجتماعی بسیار کم در فیلم‌ها دیده می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" در پایان گفت: سال گذشته در جشنواره حضور نداشته‌ام و فیلمی را ندیده‌ام اما فیلم‌ها را خارج از جشنواره دنبال می‌کنم. از میان 6 اثری که امسال دیده‌ام 2 فیلم کوتاه بسیار خوب بودند.