به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل سینمای حرفه‌ای در این مراسم گفت: با راه‌اندازی این سامانه حضور فیزیکی افراد حذف و برگه‌های چندین صفحه‌ای پروانه ساخت و نمایش برداشته خواهد شد.

محمدرضا فرجی افزود: این سامانه خدماتی مانند ثبت درخواست صدور پروانه ساخت، پروانه نمایش، درخواست تغییر دفتر پخش، درخواست تمدید پروانه‌های نمایش، ساخت و مالکیت، درخواست تغییر سهامداران پروانه نمایش و تغییر دفتر پخش را ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه‌کنندگان با کد ثبت‌نام که از سوی سازمان سینمایی در اختیارشان قرار می‌گیرد می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل سینمای حرفه‌ای با اعلام فعال شدن آزمایشی این سامانه از تاریخ اوایل آبان 1396 تأکید کرد که در آینده نزدیک فرایند فیزیکی خدمات اداره کل سینمای حرفه‌ای حذف و سامانه اینترنتی جایگزین آن خواهد شد.

در ادامه جلسه مهندس شفیعی سروستانی مشاور معاون نظارت و ارزشیابی با اعلام آدرس www.filmreg.ir برای مراجعین سامانه، به مزایای آن همچون امکان پیگیری ساده‌تر فرآیندها،افزایش سرعت ارائه خدمات و کاهش بوروکراسی اداری اشاره کرد.

در پایان مدیرکل سینمای حرفه‌ای و مهندس شفیعی به برخی سؤالات و ابهامات نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان پاسخ دادند.همچنین نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان ضمن خرسندی از حذف رفت‌وآمدهای غیرضروری و زائد،از این طرح استقبال و برای موفقیت آن ابراز امیدواری کردند.

با توجه به الزام فرایند بروز رسانی و ایجاد سامانه‌های اینترنتی خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، روند بهینه‌سازی و ایجاد خدمات الکترونیکی در دستور کار ادارات کل زیرمجموعه معاونت نظارت و ارزشیابی قرارگرفته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این جلسه نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان شامل مسعود اطیابی، محمد احمدی، مجتبی فرآورده، حسین رامه و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان سینمایی حضور داشتند.