سرویس سینمایی هنرآنلاین: حامد بهداد که برای حضور فیلم "سد معبر" در جشنواره بوسان حضور یافته است، عکسی از خود به همراه الیور استون رئیس هیئت داوران این جشنواره منتشر کرد.

این کارگردان مطرح و سیاسی هالیوود در حالی ریاست هیئت داوران جشنواره بوسان را بر عهده گرفته که چهره‌هایی چون بهمن قبادی از ایران، لاو دیاز کارگردان فیلیپینی برنده شیر طلای جشنواره ونیز، ژانگ سان-وو کارگردان کره‌ای و آنیس گُدار فیلمبردار فرانسوی او را در امر داوری فیلم‌ها یاری می‌کنند.

آن ها فیلم‌های بخش "جریان‌های نو" مهم ترین بخش این رویداد سینمایی را که مجموعه‌ای از آثار سینمای آسیاست، داوری خواهند کرد.

استون برای دو فیلم "جوخه" و "متولد چهارم ژوئیه" برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و با "قطار سریع‌السیر نیمه‌شب"ساخته آلن پارکر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.

"دورز"، "جی‌اف‌کی"، "آسمان و زمین"، "نیکسون"، "اسکندر"، "دبلیو" و "وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد" از دیگر ساخته‌های این فیلمساز نیویورکی است.

بوسان

فیلم سینمایی "سد معبر" به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی بهمن کامیار به عنوان نماینده ایران اولین حضور جهانی‌اش را در بخش رقابتی این جشنواره سپری می‌کند.

این فیلم داستان قاسم کارمند اداره سدمعبر شهرداری را روایت می‌کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد.

حامد بهداد، باران کوثری، نادرفلاح، اکبر رحمتی، آواشریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری‌نژاد، سجاد رحیمی، غلام‌علی رضایی، فتح‌الله طاهری، مهدی میری، نگار عابدی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی، رونیکانعمت‌الله و محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیست‌ و دومین جشنواره فیلم بوسان از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اکتبر (۲۰ تا ۲۹ مهر) در کره جنوبی برگزار می‌شود.