سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم گانگستری "ایرلندی" (The Irishman) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی این روزها در نیویورک در حال فیلمبرداری است.

رابرت دنیرو در این فیلم نقش فرانک "ایرلندی" شیران، آدمکش حرفه‌ای را بازی می‌کند که گفته می‌شود در بیش از 25 جنایت از جمله قتل جیمی هافا، رئیس اتحادیه‌های کارگری در دهه 1930 نقش داشت. آل پاچینو نقش هافا را ایفاء خواهد کرد.

جو پشی، هاروی کایتل، آنا پاکویین، بابی کاناویل، ری رومانو، استفن گراهام، کاترین ناردوسی، گری باسارابا، جی.سی. مکنزی و کریگ وینسنت از دیگران بازیگران "ایرلندی" هستند. استیون زیلیان فیلمنامه را بر مبنای کتاب "شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی: فرانک "ایرلندی" شیران و بسته شدن پرونده جیمی هافا" نوشته چارلز برانت نوشته است.

"شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی" عبارتی در زبان عامیانه تبهکاران درباره قتل‌های قراردادی و پاشیدن خون روی دیوارها است. برنت کمی پیش از مرگ شیران در سال 2003 با او دوست شد. شیران نزد نویسنده اعتراف کرد که در قتل جیمی هافا نقش داشت و این کار را به دستور راسل بوفالینو، رئیس یک گروه تبهکار انجام داد. هافا در 1975 ناپدید شد و هیچ‌وقت پیدا نشد.

دنیرو 74 ساله پیش از این با پاچینو 77 ساله در دو فیلم "مخمصه" (1995) و "قتل موجه" (2008) همکاری کرده است. اسکورسیزی 74 ساله و دنیرو اولین بار در 1973 در فیلم "خیابان‌های پائین شهر" همکاری کردند و این همکاری با فیلم‌های "راننده تاکسی"، "نیویورک، نیویورک"، "گاو خشمگین"، "سلطان کمدی"، "رفقای خوب"، "تنگه وحشت" و "کازینو" ادامه پیدا کرد.

شرکت نتفلیکس پروژه جدید اسکورسیزی را به مبلغ 105 میلیون دلار خرید و پذیرفت بودجه 125 میلیون دلاری لازم برای تولید آن را تامین کند. "ایرلندی" سال 2018 اکران می‌شود. فیلمبرداری پروژه تا دسامبر امسال ادامه دارد.  

خبر تولید پروژه "ایرلندی" اولین بار در 2008 اعلام شد. آن زمان قرار بود پارامونت با همکاری ترایبکا پروداکشنز متعلق به دنیرو و شریک او جین رزنتال و سیکلیا پروداکشنز متعلق به اسکورسیزی، فیلم را تولید کنند.

"ایرلندی" اولین فیلم اسکورسیزی بعد از درام تاریخی "سکوت" خواهد بود که فروش ناامیدکننده‌ای داشت.