سرویس سینمایی هنرآنلاین: با نزدیک شدن به پایان ماه مهر فصل اکران پاییزی فیلم‌ها آغاز شد و از روز چهارشنبه 19 مهرماه سه فیلم جدید دیگر به گردونه رقابتی فیلم‌ها افزوده می‌شود.

 "خانه دختر" به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، "خفگی" به کارگردانی فریدون جیرانی و "حقه‌باز دم‌دراز " به کارگردانی علیرضا محمود زاده سه فیلمی هستند که پایان هفته به روی پرده سینماها می‌روند.

"خانه دختر " فیلم جنجالی شهرام شاه‌حسینی است که پس از گذشت 3 سال در حالی به روی پرده سینماها می‌رود که دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این فیلم به نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته محصول سال ۱۳۹۳ است.

ماجرای فیلم درباره دو دختر دانشجوست که به دنبال کشف راز مرگ هم‌دانشگاهی خود، درست در روز پیش از مراسم عروسی‌اش هستند. در همین بین مرتضی قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.

حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رؤیا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی‌ور، نادر فلاح، پردیس احمدیه، امیرعلی نبویان‌‌‌، مهدی خنجری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است در گروه آزاد اکران شود.

"خفگی" عنوان تازه‌ترین اثر فریدون جیرانی است که سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

جیرانی پس از مدت‌ها با فیلمی اجتماعی به جشنواره آمد و توانست نظر بسیاری از منتقدان را به لحاظ کیفیت و جلوه‌های ویژه بصری، نورپردازی، فیلم‌برداری و طراحی صحنه و لباس که استفاده کرده بود جلب کند. داستان فیلم جیرانی این بار نیز یک مشرقی به همراه دارد، فضای فیلم فضایی مالیخولیایی و وهم‌آلود است که دیدنش خالی از لطف نیست.

 در این فیلم نوید محمد زاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا با هنرمندی ماهایا پطروسیان و با حضور افتخاری پولاد کیمیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. هم‌زمان با فیلم‌برداری، بهرام دهقانی تدوین، حسین ابوالصدق صداگذاری و کارن همایون‌فر ساخت موسیقی "خفه‌گی " را بر عهده داشتند. "خفگی" از روز چهارشنبه به‌جای فیلم "نگار " ساخته رامبد جوان در گروه زندگی به روی پرده برود.

"حقه‌باز دم‌دراز" اولین فیلم بلند سینمایی علیرضا محمود زاده است که بانام قبلی "جوراب‌شو و پینوکیو " ساخته شد و پروانه نمایش گرفت اما تغییر نام یافت و به حقه‌باز دم‌دراز تغییر کرد. این فیلم اثری موزیکال و عروسکی محسوب می‌شود و قصه‌اش درباره عروسک‌های عمو پیرداد است که از خانه می‌گریزند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند. سحر ولد بیگی، احمدرضا اسعدی، مریم شاه ولی محمد مایلی، مجید مختارپور، ترنم کرمانیان و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم نیز به‌جای "تابستان داغ " ابراهیم ایرج زاد در گروه ماندانا اکران خواهد شد.

علاوه بر این فیلم‌های "زرد "،"مالاریا "،"قهرمانان کوچک " و "ایتالیا ایتالیا " نیز از چهارشنبه هفته گذشته به جمع فیلم‌های اکرانی پیوستند تا پاییز هزار رنگ همراه با فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف باشد.