به گزارش هنرآنلاین، در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینماتک و در بخش دوّم برنامه‌ پاییز 96، دوازده فیلم مینیمالیستی از 4 چهره‌ شاخص و کلیدی؛ یاساجیرو ازو، کلر دنی، آکی کوریسماکی و کلی ریکارد، به انتخاب مجید اسلامی، منتقد، مترجم و مدرس سینما به نمایش در می‌آید.

روز چهارشنبه 19 مهر ماه ساعت 16:30، فیلم "اواخر بهار" ساخته‌ یاساجیرو ازو نخستین برنامه از مجموعه‌ "مینیمالیسم در سینما" به نمایش در می‌آید. بعد از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور مجید اسلامی در سالن سینماتک موزه‌ هنرهای معاصرتهران برگزار خواهد شد.

در بخش " مینیمالیسم در سینما " چهار نشست تخصصی از دریچه‌ مینیمالیسم، به نقد و بررسی آثار فیلمسازهای یادشده می‌پردازد. این نشستهای تخصصی با حضور مجید اسلامی و با همکاری ماهنامه‌ سینمایی 24 برگزار می‌شود.

در بخش دوم فصل پاییز سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران؛ فیلم‌های "اواخر بهار"، "خواهران مونه کاتا"، "اوایل تابستان"و "طعم چای سبز روی برنج"، از یاساجیرو ازو؛ فیلم‌های "کارخوب"،"سی و پنج پیک رام" و" ماده سفید" از کلر دنی؛ فیلم‌های"مرد بدون گذشته" و "نور در گرگ و میش" از آکی کوریسماکی و فیلم‌های "میان بر میک"، "حرکات شبانه" و "برخی زن‌ها" از کلی ریکارد به نمایش در می‌آید.

علاقه مندان برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم درسالن سینماتک می‌توانند به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.