سرویس سینمایی هنرآنلاین: کیت وینسلت در 1997 در فیلم "تایتانیک" به کارگردانی جیمز کامرون بازی کرد که چند سال پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بود، تا این که کامرون در 2009 با "آواتار" بار دیگر این رکورد را جابجا کرد.

اکنون این دو بعد از دو دهه برای اولین بار بعد از "تایتانیک" بار دیگر همکاری می‌کنند. وینسلت برای بازی در چهار دنباله "آواتار" تولید شرکت فاکس قرارداد امضاء کرده است.

به گزارش ددلاین، کامرون در‌این‌باره گفت: کیت و من در 20 سال گذشته و بعد از "تایتانیک" که یکی از رضایت‌بخش‌ترین آثار دوران کاری من بود، به دنبال یک همکاری جدید بودیم. بی‌صبرانه منتظرم که او به شخصیت رونال جان ببخشد.

تولید هر چهار دنباله "آواتار" به طور رسمی از 25 سپتامبر در منهتن بیچ در کالیفرنیا شروع شد. فیلم اول 18 دسامبر 2020 روی پرده سینماها می‌رود. فیلم دوم 17 دسامبر 2021 اکران می‌شود و به دنبال آن "آواتار 4" در 20 دسامبر 2024 و "آواتار 5" در 19 دسامبر 2025 به نمایش درمی‌آیند.

سام ورثینگتن و زو سالدانا بازیگران اصلی "آواتار" در 2014 برای بازی در دنباله‌های این فیلم قرارداد امضاء کردند. اولین "آواتار" که تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است، با 2.8 میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست.

کامرون در "آواتار" از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت. فیلم او در 9 رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

داستان فیلم در سیاره‌ای بیگانه به نام پاندورا روی می‌دهد که انسان‌ها قصد چپاول منابع طبیعی آن را دارند. در این بین یک تفنگدار سابق که از کمر به پایین فلج است به کمک موجودات بیگانه می‌آید. سیگورنی ویور، میشل رودریگز، جووانی ریبیسی و جوئل مور از دیگر بازیگران فیلم 161 دقیقه‌ای "آواتار" هستند.

وینسلت در فیلم "کوه بین ما" ساخته هانی ابو اسعد روبروی ایدریس البا نقش‌آفرینی کرده است. فیلم از جمعه این هفته اکران می‌شود. او در "واندر ویل" تازه‌ترین ساخته وودی آلن نیز ایفای نقش کرده که فیلم اختتامیه پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم نیویورک است و از اول دسامبر روی پرده خواهد رفت.

"زیبایی جنبی"، "Triple 9" و "خیاط" از فیلم‌های اخیر اوست. بازیگر 41 ساله بریتانیایی در 2009 برای بازی در فیلم "کتابخوان" برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. وینسلت برای فیلم‌های "حس و حساسیت"، "تایتانیک"، "آیریس"، "درخشش ابدی ذهن پاک"، "بچه‌های کوچک" و "استیو جابز" هم نامزد اسکار بوده است.