به گزارش هنرآنلاین، 35 فیلم کوتاه و بلند از روز 2 مهرماه تا 29 آذر ماه در 3 بخش؛ مستند تجربی ایران، یک نگاه؛ مینیمالیسم در سینما و به سوی غیر داستانی خلاق در فصل پاییز سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران روی پرده می‌رود.

برنامه نمایش فیلم در دوره چهل و نهم (پاییز 96) سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران از روز 2 مهرماه آغاز و تا 29 آذرماه ادامه دارد. در بخش اول با عنوان "مستند تجربی ایران، یک نگاه" 18 فیلم از سینمای ایران به کوشش پیروز کلانتری و در بخش " مینیمالیسم در سینما" 12 فیلم از کشورهای ژاپن، فرانسه، فنلاند و امریکا به زبان اصلی با زیر نویس فارسی به کوشش مجید اسلامی و در بخش "به سوی غیر داستانی خلاق" به کوشش محمدرضا فرزاد؛ 5 فیلم از کشورهای برزیل، امریکا، هلند و محصولی مشترک از کشورهای آلمان، روسیه، چک، لیتوانی، کره شمالی، فرانسه و انگلیس به نمایش در می‌آید.

روز یکشنبه 2 مهرماه ساعت 17 فیلم‌های " یک آتش"به کارگردانی ابراهیم گلستان محصول سال 1337 به مدت 23 دقیقه،"لبئوس، ملقب به تادئوس"به کارگردانی آربی اوانسیان محصول سال 1346 به مدت 31 دقیقه،"سردی آهن" به کارگردانی خسرو سینایی محصول سال 1349 به مدت 18 دقیقه،"چشمی که می‌شنود" به کارگردانی احمد فاروقی قاجار محصول سال 1347 به مدت 19 دقیقه و فیلم جام حسنلو به کارگردانی محمد رضا اصلانی محصول سال 1346 به مدت 20 دقیقه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.

در بخش "مستند تجربی ایران، یک نگاه"؛ در روزهای چهارشنبه 5 مهرماه فیلم‌های "معبد آناهیتا"،"تپه‌های قیطریه"،"ریتم"،"یا ضامن آهو"،"تخت جشید" و"چیغ"، در روزچهارشنبه 12 مهرماه فیلم "هفت فیلم ساز زن نابینا" و روز یکشنبه 16 مهرماه فیلم‌های "زاویه متقابل"،"نقطه دید"،"کسوفی که از آسمان به زمین افتاد"،"پرسه"، گم و گور" و "شوش را دیدم" به نمایش در می‌آید.