سرویس سینمایی هنرآنلاین: تام هنکس در "مردی به نام اوه" ( A Man Called Ove ) بازی می‌کند که بازسازی یک کمدی/درام سوئدی موفق به همین نام به کارگردانی هانس هولم است.

هنکس همچنین با همکاری شریک خود گری گوتزمان از طریق شرکت پلی‌تون فیلم جدید را تهیه می‌کند. ریتا ویلسن و فردریک ویکستروم از شرکت اس‌اف استودیوز دیگر تهیه‌کنندگان "مردی به نام اوه" هستند.

فیلم هولم سال گذشته به نمایندگی از سوئد برای رقابت در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی و در نهایت نامزد اسکار هم شد، اما جایزه این بخش را به "فروشنده" اصغر فرهادی از ایران واگذار کرد. "مردی به نام اوه" در بخش اسکار بهترین چهره‌پردازی و مو نیز نامزد اسکار بود.

این فیلم پرفروش‌ترین فیلم خارجی‌زبان در ایالات متحده در 2016 بود و سال گذشته در جوایز فیلم اروپا جایزه بهترین کمدی را دریافت کرد.

نسخه سوئدی "مردی به نام اوه" با بازی رولف لاسگارد درباره اووه، یک مرد 59 ساله مردم‌گریز و غرغرو است که وقتی یک خانواده مهاجر ایرانی با او همسایه می‌شود، زندگی‌اش تغییر می‌کند. "مردی به نام اوه" در سینماهای سوئد بسیار موفق بود و بیش از 20 میلیون دلار فروخت. بهار پارس بازیگر و کارگردان سوئدی/ایرانی که در شیراز به دنیا آمده، از دیگر بازیگران "مردی به نام اوه" است.

"مردی به نام اوه" از روی اولین رمان فردریک باکمان نویسنده و وبلاگ‌نویس سوئدی ساخته شده است. این رمان اولین بار در 2012 منتشر شد و به سرعت در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت. این کتاب در رده نخست فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و 77 هفته پیاپی در این فهرست بود. "مردی به نام اوه" به 43 زبان از جمله فارسی ترجمه شده است.

هنکس در فیلم "پست" (The Post) تازه‌ترین ساخته استیون اسپیلبرگ نقش بن بردلی سردبیر واشنگتن پست را بازی کرده است. او که متولد 9 ژوییه 1956 در کانکرد در کالیفرنیا است، در دوران کاری خود پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و دو بار برای فیلم‌های "فیلادلفیا" و "فارست گامپ" برنده شده است.