سرویس سینمایی هنرآنلاین: شهرام گیل‌آبادی تهیه‌کننده و کارگردان درباره تازه‌ترین فعالیت خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها وحید موسائیان در تدارک و پیش‌تولید کار جدیدش بانام موقت "مومه" است. مومه یکی از شخصیت‌‎های مطرح استان لرستان است که قصه بر اساس زندگی و شخصیت او استخراج‌ شده و به موضوعات روز هم می‌پردازد و من تهیه‌کنندگی این کار را بر عهده‌ دارم.

وی در ادامه درباره داستان فیلم بیان کرد: مومه یکی از چهره‌های شناخته‌شده در استان لرستان است. او فردی بسیار شاد، فکور و جدی است که در شادی، عزا، عروسی و فضاهای متعدد از زمانی که بچه‌ها به دنیا می‌آیند تا لحظه مرگ حضور دارد. کاراکتر جذابی برای سینما و مخاطبانی که فیلم را دنبال می‌کنند خواهد بود.

گیل‌آبادی ادامه داد: فیلمنامه بر اساس این قصه شکل گرفت که بستر روزی هم دارد و اتفاق در استان لرستان و کشور فرانسه شکل می‌گیرد. بازیگران خوبی برای حضور در این فیلم انتخاب‌شده‌اند. دو بازیگر اصلی خارجی این فیلم خواهد داشت که در حال مذاکره هستیم و بعد از بسته شدن قراردادها اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد، بازیگران مشهوری در سینمای فرانسه هستند و چند بازیگر فرانسوی دیگر هم دارد که در کنار بازیگران ایرانی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر بازنویسی آخر در حال انجام است و به امید خدا شاهد یک فیلم منسجم، خوب و فرهنگی که تماشاگرپسند هم باشد و بتواند مخاطب داخلی و خارجی را جذب کند، خواهیم بود.

گیل‌آبادی درباره زمان کلید خوردن فیلم نیز اظهار کرد: مجری طرح این فیلم خانم آزیتا موگویی هستند که این روزها مراحل پیش‌تولید را پیش می‌برند و ظرف یک ماه ونیم آینده امیدواریم که بتوانیم فیلم را کلید بزنیم. این زمان را ازاین‌جهت انتخاب کردیم که فیلم به حال و هوای پاییزی نیاز دارد. تلاشمان این است که فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم که این موضوع مقداری به سرمایه‌گذار برمی‌گردد و اگر کمکمان کنند قطعاً آن را به جشنواره می‌رسانیم.

گیل‌آبادی در پاسخ به این سؤال که چقدر استفاده از لوکیشن‌های خارجی برای جلب‌توجه مخاطب است و چقدر متناسب با بستر فیلم انتخاب‌شده، گفت: هر قصه بستر خاص تولیدی خود را نیاز دارد و نمی‌توان فلسفه و منطق لازم را در اثر نداشت و از لوکیشن خارجی استفاده کرد. وقتی فیلم یا تئاتر می‌تواند با فضای روشن و مشخص هنری به جهان بین‌المللی ورود کند که حرف جهان‌شمولی داشته باشد. دیپلماسی عمومی و هنر یکی از دیپلماسی‌های قدرتمند در جهان هستند و برای ما نیز دیپلماسی هنری از اهمیت خاصی برخوردار است که به‌واسطه آن فیلم‌ها باید توسط وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های هنری موردحمایت قرار گیرند تا ما بتوانیم حرفمان را در مجامع هنری ماندگار کنیم. قطعاً استفاده از فضاهای بین‌المللی مفید است اما با بستر و فلسفه محکم.

وی همچنین درباره سایر فعالیت‌های خود نیز عنوان کرد: فیلم بعدی که این روزها مشغول نگارش آن هستم، فیلم خودم خواهد بود که بعد از "مومه " آن را کارخواهم کرد. در حال حاضر تمرکزم روی فیلم "مومه " است و بعد از آن نیز اولویت روی اجرای دوم تئاتر " یک دقیقه و سیزده ثانیه" خواهد بود که از آذرماه مجدد به روی صحنه خواهد رفت. پس‌ازآن سر فرصت و با فراغ بال به سراغ تولید فیلم خودم خواهم رفت.

گیل‌آبادی درباره موضوع و عنوان فیلم خود نیز گفت: هنوز روی عنوان کار جدی نشده‌ام اما فعلاً "عاشقانه‌های خیابان " را برایش انتخاب کرده‌ام. موضوعی اجتماعی و بسیار پیچیده را مطرح می‌کند که یکی از معضلات روز جامعه است و به بحث‌هایی که در کوچه و بازار شاهد آن هستیم، می‌پردازد. موضوعی که بسیار مورد تأکید مسئولین و رهبر است و طبق فرمایش ایشان که باید به معضلات اجتماعی پرداخته شود، قصد داریم در همان راستا کارکنیم.